DEMANO EL QUE VULL

Aquest curs al centre d’educació fem “Racons de Tot”. Un dia a la setmana tots els alumnes participen d’una activitat diferent fora de la seva aula. Una d’aquestes és “Jocs de simulació” on es treballa l’àrea de comunicació i autonomia i s’ha preparat una sortida per anar a menjar a una hamburgueseria.

Per fer-ho, primer han hagut d’aprendre, què i com demanar, ja que tots els alumnes que han participat de la sortida utilitzen comunicació augmentativa, ja sigui amb plafons de signes tangibles, taules pictogràfics SPC o l’ordinador com a comunicador amb síntesis de veu i programari específic.

L’objectiu d’aquesta activitat és desenvolupar l’autonomia i comunicació dels alumnes en situacions qüotidianes fora de l’escola. Per tant, han de ser aprenentatges significatius, funcionals i que potencïin l’autonomia personal.

Cada dimecres es creaven a l’aula escenaris ficticis, on els alumnes adoptaven el rol de clients d’un establiment, en aquest cas d’una hamburgueseria. Aquesta pràctica ha permès que cada alumne aprengui unes habilitats comunicatives i socials, vocabulari específic…

La participació dels alumnes i els seus interlocutors va fer que la sortida fos tot un èxit i ara comptem amb una actitutd molt positiva per a la planificació de la propera proposta.

[kml_flashembed movie="http://www.lleidaparticipa.cat//public/118/flash/Escola/macweb.swf" width="500" height="350" wmode="transparent" /]