La importància del voluntariat

Avui a l’escola ens ha vingut a veure la Montse, la germana d’en Benet, el nou professor de religió. Els alumnes de primària hem pogut escoltar la seva experiència fent un voluntariat, amb les germanes Dominiques, a El Salvador a Amèrica Central i a Benín a l’Àfrica. Ens han sorprès moltes coses com que alguns nens han de passar per camins molt complicats i triguen 2 o 3 hores per arribar a l’escola. També ens ha sobtat que en una escola fan 2 torns: 400 alumnes hi van de les 6 del matí fins les 2 del migdia i els altres 400 de les 2 del migdia a les 10 de la nit. Ens ha explicat que els nens es van posar molt contents quan van rebre un raspall de dents i una llibreta. Hem aprés com viuen, com mengen… Ens han agradat molt els animals que hem vist com taràntules o serps. Hem aprés que les persones som diferents i ens hem de respectar. Hem de valorar el que tenim i col·laborar amb els altres, perquè puguin estar bé. Ens ha agradat molt poder escoltar aquestes experiències.