Amb fons blanc

Avui hem estat muntant a l’institut la mostra de l’obra: Amb fons blanc.

Hem col·locat als suros  el paper negre i l’obra, les imatges i el text, seguint les indicacions de la Isabel.

Aquests són el texts que introdueixen l’obra:

Amb fons blanc és el primer treball realitzat en col·laboració entre l’artista Isabel Banal i l’alumnat de 4t d’ESO de l’Institut Barcelona-Congrés: Albert Arriaran, Chadi Bendennoune, Joselyn Casquete, Stell Castillo, Bryan castro, Manel Chamorro, Guillem Cuevas, Yassine El Ouahabi, Svetlana Hovhannisyan, Nayab Ishrat, Rubí Jara, Claudiu Muntean, Bryan Pérez, Yvon Peña, Cleivis Pineda, Josep Pons, Madelaine Quinteros, Daniela Rojas i Wenston Silva

I amb la professora de Visual i Plàstica Laia Mercadé.

Amb fons blanc vol reflexionar sobre la idea de càrrega, del fet que sempre i tothom traginem coses d’un lloc a un altre. Parlar de les càrregues, tant a nivell material (allò que ens cal per viure, que necessitem o que tenim per pur consumisme), com a nivell metafòric (pensaments, vivències…).

Des de 2003, la Isabel Banal va omplint una sèrie de blocs amb retalls de figures carregades trobades a diaris i revistes.

Després de mirar i parlar d’aquests blocs a la classe, cadascú ha escollit una figura que li ha interessat per alguna raó. Se n’ha apropiat i a partir d’ella ha escrit un petit relat.

El resultat són una sèrie de mirades personals a unes figures anònimes aïllades del seu context, i que amb el fons blanc obren tota possibilitat d’interpretació.

Creadors EN RESiDÈNCiA als Instituts de Barcelona

És una iniciativa de:

l’Institut de Cultura de l’Ajuntament de Barcelona, Fàbriques de Creació

i A Bao A Qu

Amb la col·laboració de:

Consorci d’Educació de Barcelona i el MACBA

També hem acabat de fer els dibuixos dels nostres objectes de càrrega que ens serviran per anar treballant en la següent obra.

Accions

Informacions

Deixa un comentari

Podeu utilitzar aquestes etiquetes : <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>