Metodologia
L’aprenentatge d’una llengua estrangera és un procés llarg i difícil que fa que la canalla s’enfronti amb situacions de frustració i a vegades no entengui el perquè d’aquest aprenentatge. Per aquesta raó la motivació i el bon ambient a l’aula és una de les nostres prioritats. Podem riure amb les activitats que fem però mai podem riure de cap persona; tothom estem aprenent i avançant. Aquest punt és també punt de projecte d’escola. Dit això us fem cinc cèntims de la nostra metodologia:
La llengua vehicular a la classe és l’anglès. La canalla aprèn a seguir les instruccions de l’aula d’anglès i a fer servir aquesta llengua entre els companys i les companyes quan desenvolupen les diferents activitats.
Tot el que es fa a l’aula està contextualitzat per facilitar les diferents rutines que fem en anglès. Els temes d’aprenentatge (tòpics) són propers a les criatures.
Algunes de les accions de la nostra metodologia són:
-
Presentem molt input en anglès, tant en gramàtica, com vocabulari i fonètica.
-
Programem el procés d’ensenyar i aprendre anglès d’acord amb el nivell , habilitats i interessos del grup.
-
Fem servir jocs, enquestes, play roles, petites conferències, i petites presentacions.
-
Incorporem a l’aula d’anglès els interessos que tenen de fora de l’escola, com música pop, pel·lícules, llibres, còmics i altres propostes que porti la canalla i considerem adient.
-
Portem material real en anglès a l’aula. Fem adaptacions d’aquest material, segons els nivells i necessitats del grup o l’activitat que anem a fer.
-
Fem activitats de resposta física per tant que l’alumne experimenti la llengua i la interioritzi amb més facilitat.
-
Treballem la pronunciació, el ritme i l’entonació a partir de cançons, ritmes, poemes, i altres materials.
-
Treballem l’expressió escrita a partir de la llengua i els textos treballats prèviament oralment.
-
Afavorim la creació de l’hàbit lector amb històries amb suport visual, lectura col·lectiva i individual.