Volta de creueria

Hi ha molts estils, maneres, metodologies… de fer classe, d’ensenyar. Ara està de moda les noves tecnologies. Jo en sóc un abanderat, però em sap greu veure com aquesta moda està deixant de banda, arraconant, instruments i materials molt bons. N’és un exemple el material que es veu a les imatges.

La vivència que la construcció inevitablement ha de caure, que és impossible que s’agunti, i veure que no cau… és sensacional. Hom espera que, en retirar el suport, les peces que formen l’arc caiguin. Però gràcies a la clau de creueria això no passa.

La volta de creueria fa recaure sobre els pilars tot el pes del sostre i permet que les parets siguin més primes i fins i tot obrir grans finestres i portes i passadissos. La volta de canó no ho permet.

Hi ha moltes formes d’ensenyar, tantes com visions de què són matemàtiques i quines matemàtiques hem d’ensenyar. Suposo que hi ha professorat que no veu, en aquesta activitat, on són les matemàtiques i opina que és simplement tecnologia o dibuix. Podriem obrir un gran debat…

Observeu la construcció i també la cara que posen els alumnes.

Activitat realitzada pels alumnes de 1r d’ESO de l’Institut Jaume Huguet de Valls dins la sortida organitzada pel Departament de Matemàtiques de l’Institut i el Camp d’Aprenentatge de la Ruta del Císter.

3 comentaris a “Volta de creueria

1. Aquestes fotografies estan mol ben fetes sobretot el nen del jersei de color blau dijeume una cosa es diu Cristian Merida Barril siusplau ebieume una resposta el hotmail següent:
    hadrianasr@hotmail.com es de una alumna del Narcís oller.
    Adeu I SIUSPLAU REPONEUME EN UNA SETMANA O SI NO PERDREU AUDENCIA

• Hola
      En aquestes fotografies apareixen un grup d’alumnes de l’Institut Jaume Huguet de Valls que van fer la sortida. Disculpa que no et respongui amb el nom concret de l’alumne. Penso que no és rellevant en relació al contingut de l’article.

2. En aquesta web s’hi troben imatges d’una visita a Santes Creus dels alumnes de 1r ESO a del curs 2011/12, és força recomanable treure aquestes fotografies, ja que cap alumne volia assistir a la sortida (obligatòria) i a ningú li va agradar.
    PD: Tampoc és necessari haver de mostrar alumnes per ensenyar un parrell de tacs de fusta.

Gràcies.