Catalunya

A medi social de 4t hem treballat el tema de Catalunya. Per finalitzar la unitat en grups de 5, els alumnes han fet treballs que parlen dels productes de la terra, la llengua catalana, conjunts declarats patrimoni mundial, les festes i tradicions i la cuina catalana.

A continuació us presentem un petit resum en format audiovisual de les diferents exposicions dels treballs realitzats pels grups.

Desitgem que us agradin.

Divisions per dues xifres

Aquest curs comencem les divisions per dues xifres. A continuació trobareu un parell de vídeos explicatius que són bastant clars dels passos que s’han de seguir per realitzar aquestes divisions de manera correcta. El primer està en català i es fa la resta mentalment, el segon està en castellà i explica pas a pas les diferents possibilitats i realitza la resta directament a la divisió. Aneu practicant i agafeu el que més us pugui ajudar i si encara així teniu dificultats no dubteu en preguntar a classe. Endavant!!!

indiceindice2

LA NARRACIÓ, CONNECTORS, OCLUSIVES, CAMP SEMÀNTIC I FAMÍLIA DE PARAULES

Acabem els continguts de llengua treballant les oclusives, els connectors (que els portem fent des del curs passat), els camps semàntics i famílies de paraules. A més a més, durant aquest trimestre hem treballat com a tipologia textual la narració. A continuació us deixem els apunts amb activitats digitals, la plantilla de la narració i l’estructura que ha de tenir perquè la tingueu present.

L’examen és la propera setmana i es farà en dos dies. Comenceu a estudiar i no oblideu de fer ús de tots els recursos que teniu a l’abast; apunts, bloc + enllaços digitals i el ens posem a prova que el farem al llarg d’aquesta setmana.

ÀNIMS!!

camp-semantic-i-família-de-paraules

oclusives

retol-connectors la-narracio-2 la-narracio

 

GEOMETRIA 4t

A 4t estem treballant força la geometria. Durant aquest trimestre estem repassant els continguts treballats en el curs passat i ampliant la informació. Ara ja sabem diferenciar angles rectes, aguts i obtusos però també els podem mesurar amb l’ajuda del transportador. Identifiquem rectes, angles, polígons… en els objectes que tenim al voltant. Coneixem els elements dels polígons i els tipus de polígons que hi ha i sabem calcular el seu perímetre i superfície. Som capaços de reconèixer els desplegaments i fins i tot modificar un desplegament per aconseguir una altre figura. Per últim aquest curs també comencem amb l’ús del compàs per fer circumferències de les que coneixem el radi o el diàmetre. Moooooolta feina!

Aquí us deixem alguns enllaços per a continuar treballant a casa.set-volum-i-poliedres polgons-1-638angulos

CATALUNYA I COMARQUES

A medi social de 4t estem començant el tema de Catalunya i les comarques.

Us deixem els enllaços d’algun vídeo treballat a classe per començar el tema.indice

indice

Per finalitzar la unitat en grups de 5, els alumnes hauran de fer una petita investigació sobre un d’aquests temes:

      1. Productes de la terra
        • l’oli, el vi, l’arròs, les mongetes de Santa Pau
        • Portar productes d’origen, (observar les etiquetes d’alguns productes), elaboració de l’oli, vi…
      2. La llengua catalana
        • Llocs on es parla el català, a més de Catalunya
        • Recull d’autors i autores catalans
        • Cinema en català, grups musicals…
      3. Conjunts declarats patrimoni mundial
        • l’obra de Gaudí
        • El Palau de la Música
        • L’art romànic de la Vall de Boí
        • L’Hospital de Sant Pau
        • La Patum de Berga
        • El monestir de Poblet
        • 757 jaciments rupestres
        • Tàrraco, edificis i escultures romanes
        • Castells
        • Dieta mediterrània
      4. Festes i tradicions
        • Festes majors
        • Cercaviles
        • Els correfocs
        • Castells
        • Sant Jordi
      5. La cuina catalana
        • La coca de Sant Joan
        • El tortell de Reis
        • Els panellets
        • La mona de Pasqua
        • La crema catalana o crema de Sant Josep

 

Treballs del cos humà

Els i les alumnes de 4t hem treballat el cos humà a partir dels diferents aparells i òrgans que els formen.  Es van distribuir en grups de 4-5 persones aquests continguts:

1.- Funcions i canvis del nostre cos

2.- La circulació sanguínia

3.- El sistema respiratori

4.- El sistema nerviós

5.- La locomoció

Havíem d’elaborar un mural en grup que ens ha permet aprendre coses noves i consolidar aprenentatges que ja teníem assolits. Vam haver de realitzar un mural fent ús dels diferents recursos que teníem (llibres de coneixements, fitxes de contingut, llibre de text i altres materials).

Per últim havíem d’explicar als nostres companys tot allò que havíem après i fer l’exposició del nostre treball.

A continuació podeu veure unes fotos de les produccions finals realitzades per grup i de les exposicions davant de la resta de companys.

FELICITATS NOIS I NOIES DE 4t!!

1

TIPUS DE PARAULES, PRONOMS FEBLES, X-IX-TX-IG

El curs va avançant i continuem ampliant i repassant continguts. Els alumnes de 4t estem treballant tipus de paraules; compostes, polisèmiques, homònimes i homòfones, els pronoms febles (que no són pas fàcils) i la grafia x-ix-tx-ig. A continuació podeu veure la teoria corresponent i diferents enllaços per poder practicar.

tipus-de-paraules

pronoms-personals-i-febles

x-ix-tx-ig

Els animals vertebrats i invertebrats

A 3r estem treballant els animals vertebrats i invertebrats. Durant aquest trimestre estarem realitzant un treball en grup a l’hora d’informàtica sobre un animal que ens ha agradat. I a l’hora de medi prepararem un altre treball de forma individual sobre el nostre animal favorit.

A continuació us adjuntem una mica d’informació sobre els difrenets grups d’animals i algun joc per divertir-nos també una mica.

avertebr