CREANT CONDICIONS D’APRENENTATGE

He trobat aquestes dues frases interessants que us adjunto:

” L’art de ser mestre es basa fonamentalment en ser capaços de crear les condiciones necessàries per despertar el gust per aprendre. L’alumne no està a l’aula per instruir-se i per reproduir esquemes. L’alumne és el protagonista de l’acte educatiu

Novament recordem com el protagonista ha de ser l’infant; sempre acompanyat per l’adult, evidentment, però ell és el creador, protagonista, qui descobreix experimentant i el científic del seu propi aprenentatge.

Nosaltres, els adults, hi posem els mitjans i les il·lusions per entusiasmar, no sense fer-nos abans la gran pregunta: Per a què eduquem? És una pregunta bàsica per a qualsevol professional de l’educació i que no sempre hem tingut l’espai per fer-nos-la. Hi haurien moltes possibles respostes vinculades als valors socials, personals i emocionals, però destacaria alguna resposta amb visió global. Educar per formar persones segures i amb criteris, lliures, actives i responsables de les seves decisions i actuacions. Persones preparades per afrontar els reptes dels seu futur. Educar per tenir coneixements, per a ser, fer, estar i conviure, segons ja apuntava l’Informe Delors a la Unesco.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *