STACKING O SPEED CUPS

HISTÒRIA DE L’ESPORT STACKING

Apilament esport (nom amb català) es va originar a la dècada de 1980 al sud de Califòrnia i el fundador va ser Bob Fox, que era llavors un mestre de primària a Colorado. Llavors, Speed Stacks s’estén a nivell nacional. El 1998, se li va demanar a Bob a presentar l’esport Stacking de Texas. Després d’una tremenda resposta Speed Stacks, va néixer com un negoci a casa petita destinada a fomentar l’esport d’apilament i ser un recurs per als mestres d’educació física. I l’esport va continuar creixent. Bob va començar a viatjar per tot el país per presentar l’apilament als professors d’educació física, i al 2000, després de 17 anys d’ensenyament, va decidir abandonar el seu districte escolar per dedicar-se a temps complet a Speed Stacks. La popularitat de l’esport segueix creixent exponencialment. Més de 40.269 escoles de tot el món tenen un programa d’Speed Stacks com a part del seu pla d’estudis d’educació física.

Quins són els beneficis de l’esport Stacking?:
Per als professors i els pares, que sempre hem promocionat la coordinació ull-mà, la rapidesa i ambidextre. Ara podem fonamentar aquestes afirmacions. Un estudi de la universitat pel Dr Brian Udermann, actualment a la Universitat de Wisconsin-Lacrosse, confirma que l’apilament millora la coordinació mà-ull i el temps de reacció fins a en un 30 per cent.
Apilament Sport ajuda als estudiants a desenvolupar la competència d’execució equivalent bilateral en ambdós costats del cos. En augmentar aptitud bilateral, un estudiant desenvolupa un major percentatge de la part dreta del cervell, que alberga la consciència, l’enfocament, la creativitat i el ritme. Stacking ajuda a entrenar el cervell per als esports i altres activitats en les que és important, com tocar un instrument musical o utilitzar l’ordinador l’ús d’ambdues mans. Seqüenciació i els patrons són també elements d’esport Stacking, que poden ajudar amb les habilitats de lectura i matemàtiques.

Emily Fox (filla del fundador) ens parla dels beneficis del Speed stack
[youtube]http://youtu.be/_GzPJmJBocU[/youtube]

T’ensenyen a jugar:
[youtube]http://youtu.be/O4RhEp1sW0s[/youtube]
[youtube]http://youtu.be/hme3Gky9pgU[/youtube]
[youtube]http://youtu.be/bu9iUXn1pe4[/youtube]
3-3-3
3-6-3
[youtube]http://youtu.be/155UCiKexZY[/youtube]
El cicle
[youtube]http://youtu.be/77O_Mf61DPU[/youtube]
Curses de relleus

Competició de stacker:
[youtube]http://youtu.be/4TDYEZaYBuw[/youtube]
Dobles
[youtube]http://youtu.be/xMvAdEELRMc[/youtube]
Percusió
[youtube]http://youtu.be/e2Yo5eEkrxo[/youtube]
Stacking sobre base de gots
[youtube]http://youtu.be/89fKPQ48n5U[/youtube]
Cavall individual 3 gots
[youtube]http://youtu.be/mZzuZdZ-YSg[/youtube]
Cavall individual de 6
[youtube]http://youtu.be/clTwzGn_BuI[/youtube]
Desendreçats

Parella desendreçats

Gots Creatius
[youtube]http://youtu.be/1ngkz9tTMtc[/youtube]

PÀGINA OFICIAL DE SPEED STACK ESPANYA

Malabars

Per jocs malabars o malabarisme entenem com l’art de manipular i fer espectacle amb mes objectes que mans, mantenint-los en equilibri i llençar-los al aire alternativament, sense deixar que caiguin al terra. Els jocs malabars fan que per la seva dificultat calgui tenir una habilitat psicomotriu per part de qui la realitza. Per això el malabarista utilitza varies parts del cos, principalment les mans, però també peus, braços o cap. Els jocs malabars són una de les atraccions clàssiques del circ.

El nom de malabars prové de tres paraules: joculator, jaculator i pilarir. Amb aquestes paraules els francesos van crea el terme joglar que amb el temps va acabar sent joungleur.

En canvi Espanya va agafar el terme malabarista provenint del terme Marabarische Spiel(germànic).

Com a curiositat està bé saber que el malabarisme es creu que, en l’antiguitat, no era un simple joc sinó que era un ritual religiós. El propòsit de qui ho practicava era arribar a tenir alguna relació amb Déu.

Finalment els malabars han anat canviant i evolucionant fins arribar a la societat d’avui en dia on els malabars són uns jocs que serveixen com a distracció i s’utilitza sobretot en el món del circ.

Dintre dels jocs malabars trobem diferents elements clàssics com les pilotes, les maces, el pal del diable, els plats xinesos i el conegut diàbolo, tot i que últimament s’han produït nous elements com les carioques, la perxa o el swing. Cada element té la seva pròpia tècnica, trobant malabars més fàcils d’aprendre que uns altres. Depenent de l’element del circ trobem multitud de variants, existint malabars amb foc, amb il·luminació, de rebot, gegants, minis…

A continuació, us posaré varis enllaços per si voleu experimentar i apendre amb els diferents elements i, també per si voleu construir-los vosaltres mateixos.

Com apendre amb les PILOTES MALABARS:

Com apendre amb les CARIOQUES:

Com apendre amb el DIABOLO:

 

Més enllaços per apendre

Com CONSTRUIR els vostres propis malabars