MARTHA ROSLER: LA CRÍTICA SOCIAL EN L’ART

The bowery, de Martha Rosler

Martha Rosler (Nova York ,1945) és una artista heterodoxa que s’ha interessant especialment en la reorientació de la fotografia i en la crítica social en l’art. Sempre ha expressat crítica a través de les seves obres en qüestions polítiques, històriques, feministes i urbanes.
En la seva obra s’hi pot apreciar una crítica a la fotografia documental clàssica, caracteritzada aquesta per fer una crida exagerada al sentimentalisme , i a l’excessiva contemplació estètica. Aquests dos factors,segons l’artista, anul.laven en l’espectador les possibilitats d’una reflexió crítica sobre la realitat.
Un exemple de l’obra de Rosler és “The Bowery”, on evita l’estetització de la imatge urbana i l’explotació del subjecte que volia retratar, el rodamón, apartat conscientment de l’objectiu de la càmera.
(font de la informació: presentació feta pel professor Jesús López Díaz sobre l’obra de Martha Rosler)

Aquest article s'ha publicat dins de ART ACTUAL i etiquetat amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *