SALUT
A l’escola ens agrada tenir cura del cos, per això aprenem com funciona i com n’hem de teniur cura.
EDUCACIÓ FÍSICA, ELS 3D MOVEM L’ESQUELET
CURA DEL COS, L’HÀBIT DE NETEJA
Després de l’educació física (algunes activitats al bloc d’Ed. Física), treballem els hàbits de neteja, important en la cura del cos.
ESMORZARS SALUDABLES I FRUITA
Participem a la campanya d’esmorzars saludables Tal com indiquem al bloc de l’escola, un bon esmorzar ha d’incloure pa o altres cereals, làctics (llet, iogurt, formatge…) i una peça de fruita o bé un suc de fruita. Els bons esmorzars no tan sols no engreixen sinó que protegeixen de la obesitat i milloren el rendiment físic i intel·lectual.
A L’ESCOLA MENGEM + FRUITA! i mengem fruita cada dia per esmorzar. La guardem al menjador de l’escola i a l’hora del pati està obert per anar a buscar una peça de la nevera. Hi ha un dia de la setmana, però, que el tenim dedicat especialment a esmorzar fruita, el DIJOUS. Aquest dia ningú porta l’esmorzar de casa ja que tenim la nostra fruita. Forma part de la campanya d’esmorzars saludables de l’escola.L’esmorzar ha d’aportar entre un 25% i un 30 % de tota l’aportació energètica diària. L’alimentació adequada durant la infància i l’adolescència promou una salut infantil òptima, el creixement i el desenvolupament intel·lectual, ajuda a prevenir problemes de salut immediats, com l’anèmia, l’obesitat, els trastorns alimentaris i la càries dental, i ajuda a prevenir problemes de salut a llarg termini com la malaltia coronària, el càncer i els atacs de feridura.
LA TRANSFORMACIÓ D’ALIMENTS
Una de les activitats que ens hem plantejat des de l’àrea de Medi, és que els 3D, que som els grans de l’escola, fem una macedònia o una papilla per a tots els xiquets i xiquetes de l’escola els dies de festa amb la fruita de la campanya.OBJECTIUS DEL PLA
L’ objectiu del pla és aconseguir aprendre que és important menjar una peça de fruita per l’esmorzar i adonar-se dels beneficis del consum de fruites i verdures com a propota del consum de fruites com una alternativa excel·lent al consum d’altres aliments amb menys qualitat nutricional, i aconseguir que la resta de dies de la setmana es faci extensi va la seva menja.
Aquest projecte és la continuïtat del que el centre realitza des de fa quatre cursos, participant en les activitats mediambientals de l’ Entorn Verd (estudi i recuperació del riu Francolí en el tram del Pont de Goi) , la realització de l’hort (CI-CM)i del jardí (CS) escolar aprofitant els residus generats per l’escola a través del compostador i produint adob orgànic per l’hort i el jardí de l’escola.
Aprofitem també per a treballar el tema dels aparells i sistemes del nostre cos.
CALENDARI
Treball del projecte L’Ametller a CM.
Realització d’un hort a l’escola
http://blocs.xtec.cat/hortrocabruna/
http://blocs.xtec.cat/elsdetectiusdepicamoixons/category/lhort/
Realització d’un jardí a l’escola
http://blocs.xtec.cat/classedelsossos/el-jardi/
Entorn verd: Recuperació del riu Francolí
http://blocs.xtec.cat/classedelsossos/natura-al-riu/
Jocs:
http://www.coolfoodplanet.org/spa/home.htm
L’APARELL DIGESTIU
L’aparell digestiu té com a funció transformar els aliments en substàncies nutritives simples perquè el nostre organisme pugui assimilar-les i transportar-les per tot el cos. Aquesta transformació s’anomena digestió.
LA CIRCULACIÓ
L’aparell circulatori s’encarrega de portar la sang per tot el cos. Està format pel cor i els vasos sanguinis. La funció del cor és impulsar la sang pels vasos sanguinis.
EL CERVELL
El cervell és un òrgan de la part avantsuperior de l’encèfal i el centre supervisor del sistema nerviós central en tots els vertebrats i molts invertebrats.
APARELLS I SISTEMES
L’APARELL LOCOMOTOR
L’aparell locomotor és l’aparell encarregat del moviment del cos. Gràcies a l’aparell locomotor, podem moure el cos i desplaçar-nos. Està format per dos grans tipus d’elements: els ossos i els músculs.
L’ESQUELET
Els ossos són unes peces dures i poc flexibles. Tenen tres funcions:
Donar forma al cos
Protegir òrgans delicats com l’encèfal i el cor.
Fer possible el moviment
Molts ossos, com els de les extremitats, tenen forma cilíndrica, mentre que d’altres, com els del cap, són plans. Els extrems d’alguns ossos, com els de les extremitats estan recoberts de cartílags, una substància tova i elàstica. El conjunt dels ossos forma l’esquelet.
ELS MÚSCULS
Els músculs són la carn del cos. En general, són allargassats i acabats en unes fibres anomenades tendons, per on s’uneixen als ossos.
Hi ha músculs que no participen en el moviment del cos. N’és un exemple el cor.
ESMORZARS SALUDABLES I FRUITA
Participem a la campanya d’esmorzars saludables Tal com indiquem al bloc de l’escola, un bon esmorzar ha d’incloure pa o altres cereals, làctics (llet, iogurt, formatge…) i una peça de fruita o bé un suc de fruita. Els bons esmorzars no tan sols no engreixen sinó que protegeixen de la obesitat i milloren el rendiment físic i intel·lectual.
A L’ESCOLA MENGEM + FRUITA! i mengem fruita cada dia per esmorzar. La guardem al menjador de l’escola i a l’hora del pati està obert per anar a buscar una peça de la nevera. Hi ha un dia de la setmana, però, que el tenim dedicat especialment a esmorzar fruita, el DIJOUS. Aquest dia ningú porta l’esmorzar de casa ja que tenim la nostra fruita. Forma part de la campanya d’esmorzars saludables de l’escola.L’esmorzar ha d’aportar entre un 25% i un 30 % de tota l’aportació energètica diària. L’alimentació adequada durant la infància i l’adolescència promou una salut infantil òptima, el creixement i el desenvolupament intel·lectual, ajuda a prevenir problemes de salut immediats, com l’anèmia, l’obesitat, els trastorns alimentaris i la càries dental, i ajuda a prevenir problemes de salut a llarg termini com la malaltia coronària, el càncer i els atacs de feridura.
LA TRANSFORMACIÓ D’ALIMENTS
Una de les activitats que ens hem plantejat des de l’àrea de Medi, és que els 3D, que som els grans de l’escola, fem una macedònia o una papilla per a tots els xiquets i xiquetes de l’escola els dies de festa amb la fruita de la campanya.OBJECTIUS DEL PLA
L’ objectiu del pla és aconseguir aprendre que és important menjar una peça de fruita per l’esmorzar i adonar-se dels beneficis del consum de fruites i verdures com a propota del consum de fruites com una alternativa excel·lent al consum d’altres aliments amb menys qualitat nutricional, i aconseguir que la resta de dies de la setmana es faci extensi va la seva menja.
Aquest projecte és la continuïtat del que el centre realitza des de fa quatre cursos, participant en les activitats mediambientals de l’ Entorn Verd (estudi i recuperació del riu Francolí en el tram del Pont de Goi) , la realització de l’hort (CI-CM)i del jardí (CS) escolar aprofitant els residus generats per l’escola a través del compostador i produint adob orgànic per l’hort i el jardí de l’escola.
Aprofitem també per a treballar el tema dels aparells i sistemes del nostre cos.
CALENDARI
Treball del projecte L’Ametller a CM.
Realització d’un hort a l’escola
http://blocs.xtec.cat/hortrocabruna/
http://blocs.xtec.cat/elsdetectiusdepicamoixons/category/lhort/
Realització d’un jardí a l’escola
http://blocs.xtec.cat/classedelsossos/el-jardi/
Entorn verd: Recuperació del riu Francolí
http://blocs.xtec.cat/classedelsossos/natura-al-riu/
Jocs:
http://www.coolfoodplanet.org/spa/home.htm
L’APARELL DIGESTIU
L’aparell digestiu té com a funció transformar els aliments en substàncies nutritives simples perquè el nostre organisme pugui assimilar-les i transportar-les per tot el cos. Aquesta transformació s’anomena digestió.
LA CIRCULACIÓ
L’aparell circulatori s’encarrega de portar la sang per tot el cos. Està format pel cor i els vasos sanguinis. La funció del cor és impulsar la sang pels vasos sanguinis.
EL CERVELL
El cervell és un òrgan de la part avantsuperior de l’encèfal i el centre supervisor del sistema nerviós central en tots els vertebrats i molts invertebrats.
APARELLS I SISTEMES
L’APARELL LOCOMOTOR
L’aparell locomotor és l’aparell encarregat del moviment del cos. Gràcies a l’aparell locomotor, podem moure el cos i desplaçar-nos. Està format per dos grans tipus d’elements: els ossos i els músculs.
L’ESQUELET
Els ossos són unes peces dures i poc flexibles. Tenen tres funcions:
Donar forma al cos
Protegir òrgans delicats com l’encèfal i el cor.
Fer possible el moviment
Molts ossos, com els de les extremitats, tenen forma cilíndrica, mentre que d’altres, com els del cap, són plans. Els extrems d’alguns ossos, com els de les extremitats estan recoberts de cartílags, una substància tova i elàstica. El conjunt dels ossos forma l’esquelet.
ELS MÚSCULS
Els músculs són la carn del cos. En general, són allargassats i acabats en unes fibres anomenades tendons, per on s’uneixen als ossos.
Hi ha músculs que no participen en el moviment del cos. N’és un exemple el cor.
Una de les activitats que ens hem plantejat des de l’àrea de Medi, és que els 3D, que som els grans de l’escola, fem una macedònia o una papilla per a tots els xiquets i xiquetes de l’escola els dies de festa amb la fruita de la campanya.OBJECTIUS DEL PLA
L’ objectiu del pla és aconseguir aprendre que és important menjar una peça de fruita per l’esmorzar i adonar-se dels beneficis del consum de fruites i verdures com a propota del consum de fruites com una alternativa excel·lent al consum d’altres aliments amb menys qualitat nutricional, i aconseguir que la resta de dies de la setmana es faci extensi va la seva menja.
Aquest projecte és la continuïtat del que el centre realitza des de fa quatre cursos, participant en les activitats mediambientals de l’ Entorn Verd (estudi i recuperació del riu Francolí en el tram del Pont de Goi) , la realització de l’hort (CI-CM)i del jardí (CS) escolar aprofitant els residus generats per l’escola a través del compostador i produint adob orgànic per l’hort i el jardí de l’escola.
Aprofitem també per a treballar el tema dels aparells i sistemes del nostre cos.
CALENDARI
Treball del projecte L’Ametller a CM.
Realització d’un hort a l’escola
http://blocs.xtec.cat/hortrocabruna/
http://blocs.xtec.cat/elsdetectiusdepicamoixons/category/lhort/
Realització d’un jardí a l’escola
http://blocs.xtec.cat/classedelsossos/el-jardi/
Entorn verd: Recuperació del riu Francolí
http://blocs.xtec.cat/classedelsossos/natura-al-riu/
Jocs:
http://www.coolfoodplanet.org/spa/home.htm
L’APARELL DIGESTIU
L’aparell digestiu té com a funció transformar els aliments en substàncies nutritives simples perquè el nostre organisme pugui assimilar-les i transportar-les per tot el cos. Aquesta transformació s’anomena digestió.
LA CIRCULACIÓ
L’aparell circulatori s’encarrega de portar la sang per tot el cos. Està format pel cor i els vasos sanguinis. La funció del cor és impulsar la sang pels vasos sanguinis.
L’ objectiu del pla és aconseguir aprendre que és important menjar una peça de fruita per l’esmorzar i adonar-se dels beneficis del consum de fruites i verdures com a propota del consum de fruites com una alternativa excel·lent al consum d’altres aliments amb menys qualitat nutricional, i aconseguir que la resta de dies de la setmana es faci extensi va la seva menja.
Aquest projecte és la continuïtat del que el centre realitza des de fa quatre cursos, participant en les activitats mediambientals de l’ Entorn Verd (estudi i recuperació del riu Francolí en el tram del Pont de Goi) , la realització de l’hort (CI-CM)i del jardí (CS) escolar aprofitant els residus generats per l’escola a través del compostador i produint adob orgànic per l’hort i el jardí de l’escola.
Aprofitem també per a treballar el tema dels aparells i sistemes del nostre cos.
CALENDARI
Treball del projecte L’Ametller a CM.
Realització d’un hort a l’escola
http://blocs.xtec.cat/hortrocabruna/
http://blocs.xtec.cat/elsdetectiusdepicamoixons/category/lhort/
Realització d’un jardí a l’escola
http://blocs.xtec.cat/classedelsossos/el-jardi/
Entorn verd: Recuperació del riu Francolí
http://blocs.xtec.cat/classedelsossos/natura-al-riu/
Jocs:
http://www.coolfoodplanet.org/spa/home.htm
L’APARELL DIGESTIU
L’aparell digestiu té com a funció transformar els aliments en substàncies nutritives simples perquè el nostre organisme pugui assimilar-les i transportar-les per tot el cos. Aquesta transformació s’anomena digestió.
LA CIRCULACIÓ
L’aparell circulatori s’encarrega de portar la sang per tot el cos. Està format pel cor i els vasos sanguinis. La funció del cor és impulsar la sang pels vasos sanguinis.
Aprofitem també per a treballar el tema dels aparells i sistemes del nostre cos.
CALENDARI
Treball del projecte L’Ametller a CM.
Realització d’un hort a l’escola
http://blocs.xtec.cat/hortrocabruna/
http://blocs.xtec.cat/elsdetectiusdepicamoixons/category/lhort/
Realització d’un jardí a l’escola
http://blocs.xtec.cat/classedelsossos/el-jardi/
Entorn verd: Recuperació del riu Francolí
http://blocs.xtec.cat/classedelsossos/natura-al-riu/
Jocs:
http://www.coolfoodplanet.org/spa/home.htm
L’APARELL DIGESTIU
L’aparell digestiu té com a funció transformar els aliments en substàncies nutritives simples perquè el nostre organisme pugui assimilar-les i transportar-les per tot el cos. Aquesta transformació s’anomena digestió.
LA CIRCULACIÓ
L’aparell circulatori s’encarrega de portar la sang per tot el cos. Està format pel cor i els vasos sanguinis. La funció del cor és impulsar la sang pels vasos sanguinis.
LA CIRCULACIÓ
L’aparell circulatori s’encarrega de portar la sang per tot el cos. Està format pel cor i els vasos sanguinis. La funció del cor és impulsar la sang pels vasos sanguinis.
El cervell és un òrgan de la part avantsuperior de l’encèfal i el centre supervisor del sistema nerviós central en tots els vertebrats i molts invertebrats.
L’ESQUELET
Els ossos són unes peces dures i poc flexibles. Tenen tres funcions:
Donar forma al cos
Protegir òrgans delicats com l’encèfal i el cor.
Fer possible el moviment
Molts ossos, com els de les extremitats, tenen forma cilíndrica, mentre que d’altres, com els del cap, són plans. Els extrems d’alguns ossos, com els de les extremitats estan recoberts de cartílags, una substància tova i elàstica. El conjunt dels ossos forma l’esquelet.
ELS MÚSCULS
Els músculs són la carn del cos. En general, són allargassats i acabats en unes fibres anomenades tendons, per on s’uneixen als ossos.
Hi ha músculs que no participen en el moviment del cos. N’és un exemple el cor.
Protegir òrgans delicats com l’encèfal i el cor.
Fer possible el moviment
Molts ossos, com els de les extremitats, tenen forma cilíndrica, mentre que d’altres, com els del cap, són plans. Els extrems d’alguns ossos, com els de les extremitats estan recoberts de cartílags, una substància tova i elàstica. El conjunt dels ossos forma l’esquelet.
ELS MÚSCULS
Els músculs són la carn del cos. En general, són allargassats i acabats en unes fibres anomenades tendons, per on s’uneixen als ossos.
Hi ha músculs que no participen en el moviment del cos. N’és un exemple el cor.



































Comentaris recents