PLA DE FRUITA

Informació per a l’esmorzar saludable:images

Un bon esmorzar ha d’incloure pa o altres cereals, làctics (llet, iogurt, formatge…) i una peça de fruita o bé un suc de fruita. Els bons esmorzars no tan sols no engreixen sinó que protegeixen de la obesitat i milloren el rendiment físic i intel·lectual.

És més fàcil que els nens/es i adolescents esmorzin millor si l’àpat es fa a taula  dura uns 10 minuts.

L’esmorzar ha d’aportar entre un 25% i un 30 % de tota l’aportació energètica diària. L’alimentació adequada durant la infància i l’adolescència promou una salut infantil òptima, el creixement i el desenvolupament intel·lectual, ajuda a prevenir problemes de salut immediats, com l’anèmia, l’obesitat, els trastorns alimentaris i la càries dental, i ajuda a prevenir problemes de salut a llarg termini com la malaltia coronària, el càncer i els atacs de feridura.

¿Què mengen els nens?

Ingredients d´un esmorzar saludable

Dedicar cada matí un temps a l´esmorzar i garantir la ingesta del 25% del total de calories diàries és imprescindible per una dieta equilibrada per als nens, i també per als adults. L´esmorzar ha de ser energètic i garantir una bona aportació de vitamines i calci. Un esmorzar saludable tipus, segons els consells del Col · legi de Farmacèutics de Tarragona, es pot fer amb dues menjades. Una abans de sortir de casa, amb la part principal de l´àpat, amb el suc de taronja, la llet, els cereals o en entrepà; una segona ingesta, al pati, amb una peça de fruita o fruits secs.

1. Infantil: La segona ingesta s’esmorza a classe . Els alumnes porten un tovalló i una estovalleta per posar-se damunt la taula. Forma part del treball dels hàbits.

2. A partir de CI fins al CS, la segona ingesta s’esmorza al pati.

Pla de consum de fruita a l’escola

cartell_pla_consum_fruita_escolesDes del curs  2010-11, durant una setmana de cada mes, es distribueix fruita seleccionada en funció de l’estació, la proximitat de la producció, la qualitat, etc.

La fruita es reparteix entre els xiquets i xiquetes de l’escola perquè en consumeixin durant l’esmorzar i/o el berenar, i dins del recinte de l’escola.

El calendari indica les setmanes en què es fa la distribució dels productes seleccionats, així com unes fitxes sobre les característiques més destacables d’aquests, per tal que n’estiguem tots informats. En voleu saber alguna cosa més? Ciqueu aquí.

A l’escola desenvoluparem activitats complementàries al consum de fruita.

DIA DE LA SETMANA QUE ESMORZEM FRUITA: EL QUI MARQUI EL/LA MESTRE/A

Cada mes es farà un treball amb la fruita: fer-ne suc, pastís de poma, menjar la peça sencera o el que determini el cicle que li toqui fer el treball.

DISTRIBUCIÓ DE MESOS QUE ELS TOCA A CADA CICLE L’ACTIVITAT DE FRUITA

FEBRER-ABRIL-JUNY: INFANTIL i CIimage002

MARÇ-MAIG: CM i CS

MES DIA FRUITA

MES

DIA FRUITES
FEBRER 21 Mandarina, poma bicolor, taronja
MARÇ 20 Pera, taronja, tomàquet cherry i pastanaga baby
ABRIL 24 Poma vermella, plàtan, maduixot
MAIG 22 Poma, pera, nespra o albercoc
JUNY 12 Nespra o albercoc, cirera, préssec o nectarina

FEBRER

– mandarina

– poma vermella

– plàtan

MARÇ

PASTANAGA. La pastanaga que rebreu va en bosses de 1 kg, rentada i llesta per al consum, tot i que és aconsellable netejar-les amb un drap o mocador abans de ser menjada, dintre de la bossa ens podem trobar des de 18 fins a 25 unitats de mides no uniformes. És aconsellable emmagatzemar-la en un lloc fred. Hem comptat aproximadament una bossa per 15 alumnes.

– TOMÀQUET CHERRY. La seva presentació és en cistelletes de 250 gr., dintre hi ha des de 14 fins a 20 unitats, s’han de rentar abans de consumir i al moment de càrrega encara són una mica verds per a garantir la seva conservació. Hi haurà una cistelleta per cada 5 alumnes.

PERA CONFERENCE. És una pera de calibre mitjà i forma allargada. Té una pell gruixuda, de color verd-groguenc amb taques de rovell en major o menor grau. És molt sucosa i dolça, amb un regust àcid.

– TARONJA NAVEL LATE. Són taronges de taula amb molt suc i molt dolces, amb un grau just d’acidesa. És una de les varietats que te més suc i una pell molt fina i no té pepites. És una de les varietat de més qualitat.