PROJECTE TAC DE SANT JORDI

1. INTRODUCCIÓ

Aquest projecte té la finalitat de mostrar com podem treballar una festa escolar tan estimada per els infants com és Sant Jordi.

El projecte es troba dividit en tres parts:

. Preparatius per Sant Jordi, on les diferents activitats ens ajuden a treballar aquesta festa abans que arribi.

. La Diada de Sant Jordi, on es mostren les activitats que es faran durant aquell dia i que ajudarà a gaudir de la festa.

. Recordem la festa de Sant Jordi, on les activitats proposades ens ajudaran a treballar la festa després de que ja ha passat.

La varietat d’activitats proposades estan orientades a treballar:

– Amb la PDI, fent servir programes interactius, especifics i de creació.

Treballs col·laboratius amb altres classes o escoles.

– Treballs d‘imatge, vídeo i àudio.

Amb aquesta varietat d’activitats volem que els alumnes puguin treballar de manera col·laborativa, on els creadors de les activitats siguin els propis infants amb l’ajuda dels companys/es i on la mestra està al seu abast. Els infants fan una inmersió en el seu propi procés d’aprenentatge i esdevenen protagonistes.

2. OBJECTIUS, CAPACITATS I HABILITATS QUE ES DESENVOLUPEN

Objectius:

– Treballar de manera col·laborativa entre tota l’escola, amb les famílies, amb els companys/es dels racons i amb altres escoles.

– Escoltar i recordar un conte conegut.

– Potenciar l’expressió oral i escrita.

– Aprendre a treballar en equip i compartir coneixements.

– Afavorir l’autonomia i la iniciativa.

– Fomentar la seva creativitat.

– Potenciar la utilització de les tecnologies actuals.

Capacitats:

– Comportar-se d’acord amb unes pautes de convivència que el portin cap a una autonomia personal, cap a la col·laboració amb el grup i cap a la integració social.

– Conviure en la diversitat, avançant en la relació amb els altres i en la resolució pacífica de conflictes.

– Progressar en la comunicació i expressió ajustada als diferents contextos i situacions de comunicació habituals per mitjà de diversos llenguatges.

– Observar i explorar l’entorn inmmediat, natural i físic, amb una actitud de curiositat i respecte i participar, gradualment, en les activitats socials i culturals.

Habilitats:

– Increment de l’atenció i la motivació.  La qual cosa fa que també s’impliquin i participin en les activitats que es proposen.

– Alfabetització multimèdia.

– Compartir coneixements, punts de vista, estratègies d’ajuda i col·laboració entre iguals.

– Autonomia i autocorrecció.