Informació bàsica

OBJECTIUS

· Conèixer què és la Web 2.0: entorn dinàmic, en línia, treball participatiu…

· Mostrar la repercussió que té en el món educatiu: organització general, aplicacions d’estratègies i metodologies a l’aula.

· Conèixer eines d’edició en línia que permeten explorar, editar, innovar, comunicar, compartir i mostrar.

· Utilitzar aplicatius d’edició de continguts en línia

CONTINGUTS

· Web 2.0 (I). Concepte, repercussió social i el món educatiu, cerca de webs educatives de les diferents àrees.

· Web 2.0 (II). Entorn dinàmic: Personalització de l’accés a Internet (IGoogle)

· Web 2.0 (III). Entorn dinàmic: Eines de relació i comunicació. XTEC Google ‘La meva XTEC’: correu web, documents compartits, calendaris-agenda, estadístiques, formularis, grups…

· Edició en línia (I). Editor de blocs (WordPress -XTECBlocs-). Creació, configuració, inserció de text, inserció d’imatges i enllaços.

· Edició en línia (II). Editor de galeries fotogràfiques (Web Album Picasa)

· Edició en línia (III). Eina de vídeos (YouTube). Inserció, creació i edició de vídeos

· Edició en línia (IV). Creació de fitxers d’àudio: Podcast i Voki.

· Edició en línia (V). Inserció d’altres elements complementaris: Google Analytics, calendari, rellotges, marcadors socials- Mr Wong, Del.icio.us…)

· Web 2.0 (IV): Col·laboració: Viquipèdia

METODOLOGIA I NECESSITATS

· L’aprenentatge de les eines en línia anirà relacionat amb la reflexió de com utilitzar-les per i amb els alumnes a l’aula i fora d’ella.

· Els assistents han de disposar d’un compte operatiu com a usuaris/àries de la XTEC per poder accedir a l’aplicatiu XTECBlocs (espai on es realitzarà moltes de les pràctiques del curs) i als serveis XTEC Google.

HORARI

de 18 a 21 hores

DURADA

20 hores

CALENDARI

-Febrer: 8, 15 i 22

-Març: 1, 15, 22 i 29

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *