OBJECTIUS
· Conèixer què és la Web 2.0: entorn dinàmic, en línia, treball participatiu…
· Mostrar la repercussió que té en el món educatiu: organització general, aplicacions d’estratègies i metodologies a l’aula.
· Conèixer eines d’edició en línia que permeten explorar, editar, innovar, comunicar, compartir i mostrar.
· Utilitzar aplicatius d’edició de continguts en línia
CONTINGUTS
· Web 2.0 (I). Concepte, repercussió social i el món educatiu, cerca de webs educatives de les diferents àrees.
· Web 2.0 (II). Entorn dinàmic: Personalització de l’accés a Internet (IGoogle)
· Web 2.0 (III). Entorn dinàmic: Eines de relació i comunicació. XTEC Google ‘La meva XTEC’: correu web, documents compartits, calendaris-agenda, estadístiques, formularis, grups…
· Edició en línia (I). Editor de blocs (WordPress -XTECBlocs-). Creació, configuració, inserció de text, inserció d’imatges i enllaços.
· Edició en línia (II). Editor de galeries fotogràfiques (Web Album Picasa)
· Edició en línia (III). Eina de vídeos (YouTube). Inserció, creació i edició de vídeos
· Edició en línia (IV). Creació de fitxers d’àudio: Podcast i Voki.
· Edició en línia (V). Inserció d’altres elements complementaris: Google Analytics, calendari, rellotges, marcadors socials- Mr Wong, Del.icio.us…)
· Web 2.0 (IV): Col·laboració: Viquipèdia
METODOLOGIA I NECESSITATS
· L’aprenentatge de les eines en línia anirà relacionat amb la reflexió de com utilitzar-les per i amb els alumnes a l’aula i fora d’ella.
· Els assistents han de disposar d’un compte operatiu com a usuaris/àries de la XTEC per poder accedir a l’aplicatiu XTECBlocs (espai on es realitzarà moltes de les pràctiques del curs) i als serveis XTEC Google.
HORARI
de 18 a 21 hores
DURADA
20 hores
CALENDARI
-Febrer: 8, 15 i 22
-Març: 1, 15, 22 i 29