05.- Personal Bastida dels Jugadors/es de Cooppel.-

1.- Definició del Cooppel:

El Cooppel és un complex lúdic on les persones juguen, agrupades de tres en tres, construeixen equips Cooppel que es poden associar a un Club Cooppel i es poden federar a Cooppel Federal. A excepte de les famílies que en si, amb dos o tres persones o més  i al menys una major d’edat es poden constituir en Clubs F Cooppel o clubs en família de Cooppel.

2.- El Personal Bastida Cooppel.- 

El personal que acompanya cap a l’autonomia del personal jugador Cooppel es denomina Personal Bastida que segons la Pràctica Reflexiva és aquell que facilita ajuts per a què el personal jugador esdevingui autònom i pugui prescindir d’aquest personal suport.

El Personal Bastida Cooppel des de la senzillesa a la complexitat inclusiva de les seves funcions tenen aquests rols:

I.- A nivell funcional del Cooppel i de la fabricació de materials:

1.- Arbitratge. La funció és ajudar a complir els valors i les regles de joc Cooppel

2.- Monitoratge. La funció a més de d’arbitratge és ensenyar a jugar els moviments d’”enrolament” i de les jugades.

3.- Conciliació. Davant un conflicte es donen dos o tres alternatives que el personal jugador elegeix per consens o per majoria aplicar en cada situació que es requereixi aquest tipus de decisions per a desbloquejar el joc.

4.- COAS. Davant unes dificultats d’aprenentatge el/la COAS proposa unes opcions a la fi de generar materials de jocs de taula.

5.- COAS- Tècnic.- Davant les dificultats d’aprenentatge el/ la COAS- Tècnic/a proposa unes opcions amb l’ajut de les TIC a generar materials de jocs de tauler.

6.- Mediació de conflictes Cooppel.- Intervé en casos de conflictes del personal jugador que desborden a les regles de joc

II.- A nivell de la gestió dels grups i dels equips, de cara a l’entrenament, l’assaig i la preparació de jugades, partides i partits de concentració i atenció social i exhibitòria.-

7.- Assessorament Psicopedagògic Cooperant.– Rol que porta a terme tasques d’assessorament com valoracions psicopedagògiques, orientacions educatives als jugadors/es i a les seves famílies i interpretacions curriculars de les tasques a dur a terme en els jocs Cooppel

8.- Cooppel Analista .-  Com a personal bastida ajuda a reflexionar sobre el desenvolupament de les jugades, de les partides i dels partits de Cooppel  i a treure conclusions amb domini mental cooperatiu o comentalistes dels propis errors.

9.- Decisiòleg/loga Cooppel.– Rol que porta a terme l’anàlisi dels relats que es manifesten en decisions. Estudia les condicions i els recursos mentals per a prendre decisions. Analitza les potencialitats de cada persona, els seus punts forts i els punts febles, les oportunitats i les amenaces. La principal funció és com aconseguir a nivell personal i en equip l’autoconsciència i l’autocontrol d’aprendre a aprendre sol/a, amb ajuda i en cooperació. El Decisiòleg/loga la seva missió és que amb la seva ajuda el personal jugador arribi a la seva plena autonomia de joc i no precisin del Personal Bastida

III.- A més dels rols de l’organització de Cooppel Federal:

10.- Direcció de Club Cooppel de clubs associats de famílies o de Clus aula d’alumnes de centres educatius. En el cas de recursos com museus i sales d’exposicions la direcció la té la mateixa persona directora del recurs.

11.- Coordinació de Federació local, territorial i nacional.-

12.- Coordinació de Confederació Cooppel internacional

13.- Direcció de Cooppel Federal

14.- Presidència de Cooppel Federal

15.- Central d’ Investigació Superior de Decisiologia (Mundial).

Que te per funció l’administració i la coordinació de l’organització mundial del Cooppel, el registre de títols de rols del personal bastida i jugador, permisos i llicències de reconeixement de Clubs Cooppel, l’estudi de casos, situacions i anècdotes i l’arxiu dels descobriments en els processos i en el productes de les produccions cooperatives del Cooppel.

Amb una mica d’imaginació i d’emprenedoria el Cooppel pot generar llocs de treball i crear una concentració social pels valors de l’aprenentatge sol/a, amb ajuda i en cooperació cap a la plena autonomia, autodeterminació i sobirania de les pròpies vides

Deixa un comentari