01.- La causa Cooppel per la Justícia i per la Pau: és just garantir l’èxit escolar i és pau assegurar el diàleg

La causa universal Cooppel                           www.cooppel.org

“Difusió local i mundial del Cooppel al voltant de tres principis amb el valor central i principal de les persones i els seus projectes, com a eina de lluita per la Justícia i per la Pau. Tota la Causa Cooppel és fa accessible a tota la ciutadania i es gratuït l’aprenentatge del Cooppel “

01.- Una resposta pràctica a la problemàtica educativa i a les necessitats culturals actuals: garantir l’èxit escolar com a resultat del diàleg entre el que hom es capaç d’aconseguir i que cal exigir i eliminar tot allò que hom no està preparat encara per aprendre sigui per falta de maduració, de capacitats prèvies o d’entrenament Cooppel

1.1.- Els informe PISA són crítics. http://es.wikipedia.org/wiki/Informe_PISA

http://ca.wikipedia.org/wiki/Programa_PISA    http://www.oecd.org/pisa/39730818.pdf

El Cooppel fomenta les competències bàsiques transversals i de les competències pròpies de les matèries. Per tant a la curta i a la llarga jugar al Cooppel ha de millorar les notes PISA

1.2.- Atencions obertes versus atencions sectorials de NEE amb els més necessitats sigui de condicions socials i culturals desfavorables o TDAH etc. En algunes ocasions és fan centres oberts sols per a alumnat amb risc de marginació. A més el Cooppel pretén agrupar alumnat de totes les condicions socials, races, necessitats educatives específiques etc en grups el màxim heterogenis.

1.3.- Hi ha una esquizofrènia cultural  entre els estudis acadèmics i la vida familiar i personal dels estudiants. Molts estudiants quan venen vacances abandonen i fins i tot llancen els llibres o els donen per a fer-ne us altres alumnes, això es positiu. El que cal destacar aquí és que l’alumnat considera l’aprenentatge escolar com una obligació. Gràcies al Cooppel els aprenentatges escolars com no, són considerats objecte de joc durant tot l’any, en temps d’oci creatiu i diversió cooperativa.

1.4.- Suport moral al professorat i suport formatiu a les famílies.- Més que mai avui per avui les famílies precisen de suport formatiu per competències bàsiques i en això ho fa el Cooppel com a jocs de jocs  més que sistemes de xerrades, discursos o altres transmissions de coneixements… Es tracta més d’anar de cara a el que cal desenvolupar en comunicació, planificació i motivació i en això el Cooppel potencia aquestes competències. Si les famílies tenen una eina com el Cooppel participen més en el repte educatiu i de l’ensenyament i per tant això és un suport moral al professorat.

02.- Per què i per a què el premi Memorial per la Pau, Josep Vidal i LLecha.-

´Per nosaltres és més que un premi, és una vitamina que compartim per als nostres mòbils i per a la nostra Causa Cooppel. Coincidim que les persones no poden estar al servei de conceptualismes ni d’ideologies, sinó que els persones es deuen als seus projectes lliures i responsables, com a ciutadania local i mundial. “La tasca més urgent diu En Josep Vidal i Llecha, és la de rebel.lar-se verbalment contra la reducció de la persona a un concepte, a una nacionalitat, a una classe o ideologia”

Un dels objectius del Cooppel és considerar a la persona i els seus projectes per damunt de plantejaments acrítics i radicals sense buscar el consens social i cultural. El Cooppel busca el consens, el dret a decidir el futur amb llibertat i en responsabilitat al marge de plantejaments totalitaris que qüestionen el poder establert però que plantegen nous ordres sense la participació de la ciutadania

03.- Objectiu:

Es tracta d’animar a constituir clubs Cooppel, de jugar al Cooppel i de compartir els progressos personals i col·lectius del personal jugador com del personal bastida en tota la societat: família, colles de joves, escoles i instituts, associacions i recursos culturals com museus i sales d’exposicions

04.- Els tres principis són que totes les persones i els nostres projectes precisem practicar per aprendre per la vida:

1.- La sobirania personal i col·lectiva en llibertat i amb responsabilitat.

2.- L’entrenament de les habilitats del Cooppel a la fi de créixer en sobirania com a persones jugadores com de l’equip que construim junts.

3.- L’observatori Cooppel. L’atenció social i la concentració cultural d’escolta i observadora activa a favor de l’organització de trobades denominades PaRCS Cooppel. Els PaRCS Cooppel  estan formats per:

A.- Les Revistes Cooppel o exhibició de jugades, de partides i de partits de Cooppel  amb espectadors/es. Es poden fer Revistes Cooppel de forma diversa per exemple des de tres equips simultanis fins a tres tandes de tres equips simultanis. Fins a massives per exemple 111 persones jugant al Cooppel de forma simultània, per equips de tres.

B.- Les Mostres Cooppel.  Les produccions dels materials fabricats pels mateixos jugadors i jugadores s’exposen al públic en formats diversos del paper fins al digital. Són produccions que reflexen els processos i els productes dels seus aprenentatges basats en projectes i en la cooperació. Així com apreciar els seus efectes econòmics, on es pot visualitzar els progressos de la sobirania tant a nivell personal com en equip autèntic, de l’aprenentatge sol/a, amb ajuda i en cooperació.

05.- Iniciativa original que inclou els plantejaments de pedagogs catalans així també de científics europeus i mundials.

Per exemple tot considerant al Gran Mestre Francesco Tonucci a favor dels consells i de la ciutat dels infants, la causa Cooppel a més promou el Clubs de persones, això implica que en la constitució dels Clubs Cooppel es promouen també els principis de participació de les persones menors d’edat i en aquest sentit els consells d’infants i els pobles, les ciutats, les comarques i les nacions educadores.  http://ca.wikipedia.org/wiki/Francesco_Tonucci

La Causa Cooppel està impulsada per Josep Maria Ferran i Torrent, inventor del Cooppel, promotor de Clubs i activista de la primera federació Cooppel a Catalunya.

Deixa un comentari