8 de març 2021

0

Preparem el 8 de març amb moltes activitats realitzades per la comunitat educativa de l’INS Baix Camp.

Agraïm la iniciativa de l’alumnat i el professorat, i ens sorprenem de les noves propostes perquè cada curs van creixent.

Esperem que aquestes accions ens ajudin a ser una societat igualitària i justa.

#Som8deMarç #SomCorresponsables

ACTIVITATS DEL 8 DE MARÇ A L’INS BAIX CAMP (Curs 2019-20)

 

  • Acció 1: Des de la decoració artística i amb col·laboració del grup d’ESO 4D s’ha elaborat un cartell mural pel dia de la dona que estarà exposat a la cartellera del centre

I want to live in a world with no need for demonstrations on March eighth (or any other day) for human rights.

Vull viure en un món on no hàgim dpe sortir al carrer cada vuit de març (ni cap altre dia) per defensar drets humans fonamentals.

#8M #8M2021 #march8 #8març #diainternacionaldeladona #diainternacionaldeladonatreballadora #llibertatdexpressió #dretshumans #drets #dona #humanrights #wonen #girlpower #GRLPWR #enfemení #igualtat #llibertat #womensday #womenday @sal.mallen @insbaixcamp

  • Acció 2: Els grups de CFGM de Comerç han decorat l’aparador del centre amb el logotip que conté caricatures de totes les dones que treballen al centre.

  • Acció 3: El grup de CFGS de Marquèting han elaborat petits posters de dones importants de la història, i que han penjat a diferents llocs del centre amb l’enllaç QR per visualitzar més informació.

  • Acció 4: Les referents d’igualtat faran unes dinàmiques d’igualtat (AMONG US) a tots els grups de 3er d’ESO.

  • Acció 5: La professora Assumpta del departament de català ha fet una exposició sobre la dona treballadora reusenca que podeu trobar al hall del centre.

  • Acció 6: A les tutories d’aquesta setmana de cicles formatius s’han proposat 2 dinàmiques per treball el 8M.
  • Acció 7: El dilluns 8 de març a la sala de professors tindreu disponible llaços de color lila per enganxar a la roba i fer més visible aquest dia.

  • Acció 8: Tot l’alumnat de 4t ESO participarà en una sortida amb Ans Educació que vol treballar transversalment a partir del llenguatge no sexista, la història, el patrimoni local i l’acció social a Reus.
  • Acció 9: Projecte Globalitzador d’igualtat de gènere als cursos 1, 2 i 3 d’ESO, amb col·laboració del Casa de Dones

  • Acció 10: Antifassos reivindicatius contra la violència masclista a les portes d’entrada al centre.

     

11 de febrer 2021

0

DIA INTERNACIONAL DE LA DONA I LA CIÈNCIA

Avui en el Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència cal conscienciar que cal superar els estereotips sexistes, una de les causes de les desigualtats i discriminacions de #gènere en el camp de la ciència i la tecnologia i de la mancança de referents
#WomeninScience

 

Mural d’estadística de Violència de gènere

0

L’alumnat de 4t ESO que imparteix l’assignatura optativa de Ciències Aplicades a l’activitat professional, ha dissenyat 3 murals relacionats amb la violència de gènere. Juntament amb el seu professor Jordi Guarque.

L’àmbit de treball és el d’intentar treballar amb dades que són accessibles de temes diversos, però actuals, i que permeten fer-nos reflexionar. S’ha presentat unes dades gràficament i hem tingut la capacitat d’analitzar-les.

De la mateixa manera que hem tractat el tema de la violència de gènere, en altres treballs també hem analitzat dades amb els refugiats al món, sobre els desequilibris que es generen entre països a través de l’índex de desenvolupament humà. I ho farem més endavant amb els nivells de desigualtat a l’interior d’una comunitat (país, estat, regió,…).

 

És important destacar, que s’intenta ensenyar amb valors.

 

Taller Sexpreading

0

La Carme, del Casal de Joves de Reus, ha vingut al centre per realitzar un taller de SEXPREADING a 4 d’ESO i a 1 CFGM.

Està sent molt productiu, perquè ens transmeten valors d’igualtat de gènere, de confiança, de responsabilitat, i sobretot reflexionem sobre l’ús de les xarxes socials que en fem avui en dia. Segur que aquest taller frenarà el SEXPREADING d’aquí en endavant.
Si no coneixeu els nous conceptes:
  • SEXTING: pràctica sexual que consisteix en enviar de manera consentida fotos o vídeos amb contingut sexual sobre si mateix/a una altra persona
  • SEXPREADING: difondre fotos amb contingut sexual d’una altra persona sense el seu consentiment
  • SEXTORSIÓ: forma d’extorsió sexual en la qual una persona rep xantatge o amenaces perquè enviï una foto de si mateixa amb contingut sexual.

Referents d’igualtat

0

Us presentem a les noves referents d’igualtat d’aquest curs 2020-21, que representaran la IGUALTAT DE GÈNERE al nostre centre.

Son la Berta Vizcarri Auqué i la Paula Vallvé Pena de 4 ESO D.
Els referents d’igualtat és un projecte que treballa la prevenció de la violència masclista i les relacions abusives entre joves.
Els seus objectius són: donar eines i recursos al jovent perquè esdevinguin referents positius pels seus iguals. Aprendre a identificar actituds i conductes abusives. Fomentar actituds igualitàries en les relacions de parella. Promoure la reflexió davant els comportaments abusius en les relacions de parella. Va dirigit al jovent de 4 d’ESO, i el projecte desenvolupa formació, preparació d’accions pels dies assenyalats: 25 de novembre, 8 de març, 17 de maig, … sort a totes dues amb la tasca!

Xarxa de centres per la Igualtat

0

Un curs més, l’INS Baix Camp s’endinsa en aquest projecte que lidera l’Ajuntament de Reus junt amb altres centres del municipi.

Estem compromesos amb la incorporació de la perspectiva de gènere en el nostre treball diari per contribuir a avançar en una societat més justa i equitativa.

El projecte s’impulsa de manera coordinada entre la regidoria de Participació, Ciutadania i Transparència, el Casal de les Dones i el Casal de Joves de Reus.

 

Coeducació

1

COEDUQUEM AMB LA IGUALTAT

Coeducar és educar oferint la mateixa igualtat d’oportunitats a nois i noies, tenint en compte i respectant les diferències de sexe i valorant-les. Des de l’INS Baix Camp s’està treballant per impulsar la coeducació als centres educatius de la ciutat.

OBJECTIUS

Objectius generals:

  • Afavorir la conscienciació i prevenció.
  •  Crear un espai de diàleg i debat.
  •  Treballar per a l’educació en igualtat.

Objectius específics:

  • Oferir elements per entendre i reconèixer la problemàtica de la violència masclista en l’àmbit de la parella (tradicionalment minimitzada i ocultada), per tal de prevenir-la.
  •  Analitzar i aprofundir en el nostre model amorós de manera que ens permeti entendre com es creen les relacions de parella a la nostra societat, amb quines expectatives emprenen les i els joves d’avui la relació de parella i quin sentit té per a ells i elles.
  • Reflexionar i qüestionar les seves pròpies creences sobre aquest ideal d’amor i els llocs que atorga a dones i homes, ja que la relació de parella és un dels àmbits més discriminatoris entre els sexes, en el qual la violència pot quedar totalment invisibilitzada o fins i tot justificada. A més, cal tenir present que en les parelles lesbianes o gais, també es poden reproduir els estereotips imposats per la cultura patriarcal.
  • Visibilitzar quins són els models tradicionals de gènere i quines conseqüències té per a nois i noies la pressió social que s’exerceix sobre els individus.
  • Fer una anàlisi sobre com en la construcció de la nostra identitat personal incideixen els aspectes relacionats amb la nostra condició d’homes o dones és el que ens pot donar moltes claus per entendre les accions, les conductes i les llibertats de les quals hem de gaudir com a persones individuals i completes
Go to Top