Les pràctiques experimentals.

A partir del visionat i comentari de fragments de pel·lícules, pintures i fotos, incloses al DVD de Filmar el Personatge, els professors ens han proposat les pràctiques experimentals. Dins de les pràctiques experimentals n’hi ha una de fotogràfica i l’altra de vídeo.

La pràctica fotogràfica consisteix a retratar un personatge a partir de dues o tres fotografies que expliquin i ens aportin aspectes sobre aquest personatge. Un cop fetes les fotografies, s’ha de fer la tria de quines vols que estiguin al díptic o tríptic. El díptic és un conjunt de dues fotografies i el tríptic de tres, que tenen relació entre elles, és a dir, que mostren diferents aproximacions a una mateixa persona. Abans de fer la tria, n’hem fet moltes de fotografies tot experimentant diferents possibilitats segons els paràmetres fotogràfics explicats a classe: enfocament, llum, color, escala etc. Finalment la tria final és decisiva perquè el nostre retrat tingui impacte visual i aconsegueixi desvetllar la complexitat del personatge, arribar a la seva essència. Aquestes dues o tres fotografies les hem de muntar sobre un fons blanc o negre.

La pràctica de vídeo es tracta de gravar un personatge, animal o objecte que per nosaltres sigui interessant i bonic de mostrar amb plans curts i variant la distància i l’enfocament. També hem tingut en compte els films dels fragments visionats a l’aula.

Hi ha la possibilitat que les tres opcions abans esmentades tinguin relació. Un cop fets tots el vídeos, s’han de muntar de manera que estiguin tots ajuntats amb un cert ordre i quedi un sol vídeo. Després de crear el vídeo, s’ha d’escollir el so, el que en diem muntatge musical.

Podem triar una música que no sigui coneguda, sons peculiars o bé utilitzar el so del vídeo original.

Acabades les pràctiques experimentals, iniciarem la pràctica central.

Agnès Simón i Cristina Márquez

Una resposta a “Les pràctiques experimentals.”

1. Jefferson Diu:

Hola, sóc un alumne del Fort Pius, m’agrada el minut Lumiere de la montanya de monserrat perque sembla que sigui filmat per un professional, volia saber si han tingut problemes amb el poc espai del telefèric i amb el movimient que fa. Tambe m’agrada molt la profunditat de camp que heu aconseguit, queda un paisatge molt bonic.

Deixa una resposta