PRÀCTICA CENTRAL
“Pluja d’idees de converses quotidianes que et deixen en un determinat estat emocional”
Cadascú de nosaltres, va aportar diferents idees de converses que mantenim en el dia a dia. D’aquestes expressàvem el sentiment que ens provocaven: tristesa, ràbia, nostàlgia, alegria, descoberta, solitud… En vàrem anar descartant tenint en compte les més creïbles, la facilitat a l’hora de la seva realització i, també, si el tema ja s’havia tractat en altres cursos. Argumentant-les en van quedar tres.
Possibilitat de triar l’institut i d’amigues (dubtes, presa decisió).
Els pares no em fan cas (solitud i ràbia).
Descobrir una amiga (descoberta, alegria).
Argumentem les tres propostes i n’escollim una
Exposem al grup les argumentacions, així anem concretant les idees. Decidim ajuntar la proposta “Els pares no em fan cas” i “Descobrir un amic”: El personatge descobreix un amic, els hi explica als pares, però ells no li fan cas.
Són situacions que ens han passat a tots i perquè les experiències viscudes ens són més fàcils de representar. Per aquest motiu vam descartar la de poder triar l’institut.
Definim el personatge, les categories i les localitzacions
Entre tots creem el nostre personatge: Caràcter, aficions, on viu, d’on és, amb qui viu, si té germans, relació amb els amics,…
Acabem de definir el seu estat emocional després de la conversa amb els seus pares: se sent sol, petit, invisible, rabiós, impotent, dolgut, aïllat, reflexiu, vol estar sol.
Visionem diferents extrets de les cinc categories que ens proposen. Entre tots argumentem i escollim les quatre que ens semblen més interessants per treballar en relació a l’estat d’ànim del personatge. Un cop tenim les quatre categories, visionem les fotografies de localitzacions que tenim i entre tots decidim quines localitzacions són més adequades per a cada categoria. Després ens organitzem en quatre grups i cada un decideix la concepció global de la seqüència que vol filmar.
març 7th, 2012 a les 15:29
[…] es poden veure als blocs els processos de creació de personatge i ideació del guió de l’Escola de Bordils i l’Institut […]