PREPAREM ELS MINUTS

LA FUSTERIA DE L’ESCOLA

judith-1-smallEl meu minut el gravaré quan els nens de 4t fan “fusteria”. L’hora serà entre tres quarts de deu i les deu del matí perquè és quan hi van .

Gravaré des del pati gran, o des de dins del portal i jo a fora.

He escollit aquest minut perquè tinc curiositat per saber què hi fan, de què parlen… També perquè a aquella hora hi ha forces ombres i el sol fa una llum força blanca, i això fa que ho trobi molt bonic. Un altre motiu, és perquè aquest és el primer any que tenim aquest racó a l’escola.

Idees:

-Moure la taula de l’altre costat perquè es vegin els dos grups treballant.

-Hauria de ser en un dia de sol

-La càmera hauria d’estar dins del “portal” i jo fora per poder agafar el pla tant semblant possible a el pla de la foto.

– Si tinc sort pot passar algun nen o mestre per les galeries

M’agradaria que se sentís els nens com parlen.

Judith Marcè

ENTRADA DELS NENS DESPRÉS DE JUGAR

ferran-smallGravaré a les galeries del pati petit.

Posaré la càmera casi enganxada a la paret de la classe de 6è. I es veurà la galeria de davant de 6è, 5è, lavabo de les nenes, sala de professors i al final la classe de 4t.

Gravaré quan entrin a la classe els nens de 6è, 5è i 4t, i al fons de l’enquadrament a l’esquerra es veuria l’entrada al pati petit, dels nens que van més tard.

Crec que també podré agafar les nenes que entren i surten del lavabo i els professors que surten de la sala de mestres.

M’agradaria agafar els so de les passes sobre de les pedres perquè se senten molt i com parlen els nens.

Gravaré a l’entrada del pati i serà entre ¾ menys cinc minuts de dotze, uns minuts després que hagi tocat el timbre d’entrar. Començaré a gravar quan els nens siguin cap a la meitat del pati petit .

Ferran

UNA MICA DE TRANQUILITAT PER VEURE EL CAFÈ I MIRAR EL DIARI.

mar-smallA mi m’agradaria fer el minut a la sala de mestres.

Posaria la càmera en el cantó de la “fotocopiadora” , així es veuria la cafetera i com fan el cafè. En aquest espai segur que hi ha força moviment . També es veuria la taula que és on s’assenten, miren el diari i es veuen el cafè.

Si tinc sort! Es pot veure com van entrant altres mestres. (és important avisar que no mirin a la càmera si queden sorpresos en veure la càmera.)

Dins el meu enquadrament també hi agafaré la finestra, puc obrir les cortines i així es veuria els nen/es com passen per les galeries.

De so hi haurà les converses dels mestres i també se sentiran els nens i les nenes com criden al pati.

Mar

ARRIBADA DE L’AUTOBÚS A ST. MARTÍ VELL

irene-2-smallGravar l’arribada de l’autobús si és possible des de que surt al revolt fins que marxa.

Es tractaria de gravar un dia que baixés tothom, el màxim són 6 nens menys jo que aquell dia estaré gravant, per tant seran 5.

M’agradaria agafar tots els pares o avis que venen a esperar els nens i també algun cotxe que passés per darrera.

Podríem posar la càmera des d’una costat de manera que enquadréssim des del revolt i fins allà on es para l’autobús.

Hauria de ser cap a ¾ menys 5minuts de 5 que és l’hora que arriba l’autobús escolar a St. Martí Vell.

Se sentirien els sorolls de l’autobús i els dels cotxes si és que en passés algun i els pares i avis que parlen mentre esperen als nens.

Necessitaríem algú que es posés al revolt per indicar-nos quan arriba l’autobús que és quan començaria a gravar.

Irene

PATI PETIT

judit-l-smallEl pati petit quan toca el timbre per entrar

Gravaré uns segons abans de què toqui el timbre.

Jo vull que es vegi el sorral, el tobogan vell, el tub i les mestres cridant: A recollir.

Crec que se sentiran les mestres cridant a recollir, el soroll de les galledes, les pales quan les posen als cubells, els nens que parlen o criden i el timbre.

Judit López

ENTRADA AL MENJADOR

sergi-smallHe pensat fer el Minut Lumière, a l’entrada dels alumnes dels segon torn al menjador, a un quart de dues.

Posaré la càmera, en diagonal a la finestra del menjador, així podré gravar totes les tres files i la porta d’entrada. Quan totes les tres files hagin entrat de fons potser es veurà alguns nens petits que juguen i l’arc de la galeria.

Es sentirà els nens i nenes de la fila, la monitora i també els nens petits que juguen al pati.

En aquest Minut hi haurà força moviment

Sergi

JUGANT A VÒLEI

cris-smallJo vull gravar a l’hora de pati quan juguen a vòlei.

La càmera la posaria a la paret del pavelló per veure com juguen a volei els de 6è. Crec que també es veurà una mica quan juguen a futbol els de quart, alguns nens a la taula de ping pong i una mica el pati petit o com nens entren al pati gran.

Hi haurà molt moviment.

Es sentirà els crits dels nens , alguna conversa, quan els de sisè diuen a, e, i, o, u, que és el que diuen quan juguen a vòlei.

Chris

EL GALLINER

martina-smallJo vull gravar un minut mentre els nens de 3r van a donar menjar a les gallines(cap allà tres quarts de tres); més o menys quan nosaltres entrem a la tarda.

Col·locaré la càmera més o menys en un extrem del galliner, martina-4-smallper poder agafar un enquadrament més o menys general que es vegi la porta del galliner.

D’aquesta manera podré veure els nens quan entren, com van a posar el menjar en el bol(els-hi diré que no mirin a la càmera). martina-6-smallEl dia de la foto vaig poder veure com les gallines s’acosten de seguida cap el bol i això farà que el meu minut quedi força bé.

Sobre el so:

Se sentiràn les passes dels nens, i les gallines.

Martina

EL JOC


anna-smallM’agradaria gravar mentres els nens estan a als espais jugan, així, podrien passar moltes coses.

Intentaré fer un pla general, que es vegi tota la classe, així es veuran molts dels nens i les dues mestres. Hi haurà moviment, quan els nens juguen,van a la biblioteca, escriuen en una pissarra petita, van a la cuineta…

Si aconsegueixo que els nens, fan com si nosaltres no hi fossin, podrem escoltar, les seves converses, com parlen amb les mestres, com es barallen per una joguina…

Perquè el minut em quedi millor, hauré de treure aquest objecte, de color blau, que hi ha aqui a la cantonada, i poder, estaria bé començar a gravar quan un grup d’alumnes estigués a la taula amb la mestra, com fan sempre.

M’agradaria que els nens no miressin a la càmera, però com que són tant petits, no sé si ho aconseguiré.

M’AGRADARIA QUE EL MINUT EM SORTÍS BÉ!

Anna

ARRIBADA DE L’AUTOBÚS


guillem-smallEl que voldria gravar és com arriba l’autocar al matí a l’escola a dos quarts de deu del matí, quan s’obre la porta i tot seguit que baixin alguns nens.

L’enquadrament que a mi m’agradaria és que quan l’autocar va arribant es veiés el davant i el costat de la porta per on baixen els nens, llavors quan l’autobús es para que es veiés la porta de perfil que s’obre i els nens com baixen, també de perfil.

De so se sentirà el motor de l’autocar, com frena i el soroll que fa la porta quan s’obre, també, si épossible, altres nens que no van amb transport quan arriben a l’escola.

Guillem

TREBALLANT

salifu-smallJo vull gravar al costat de l’ajuntament i de la pista vella, an
treballen per arreglar el carrer.

Vull que surti la màquina arreglant
el carrer i alguna persona que passi amb bici o caminant

Se sentirà el soroll de la màquina i potser dels homes que hi
treballen.

Salifú


PADRINETS DE LECTURA


marta-smallEls dimecres a la tarda els nens de 2n fan la funció de padrins de lectura als nens de P-4. Aniré a gravar al passadís a on ho fan.

L’enquadrament del meu minut serà des d’una de les parets del passadís, i serà una mica de costat perquè es vegin millor els nens.

El dia que gravi el minut hi haurien d’haver una parella de nens al costat de les caixes liles, i així sortirien en un primer pla.

Crec que el dia que gravi el minut hauré de procurar que hi hagi una mica més de llum perquè ha quedat massa fosc el primer terme.

M’agradaria que es sentís els nens com llegeixen, i per això hauré de posar el micròfon a una parella de nens i procurar que no surti dins el pla.

Si tinc sort passarà algun nen, cotxe, o alguna cosa imprevista a fora i serà un imprevist i seria fantàstic.

Queda molt bé el color de les fulles de l’arbre i potser canviarà, espero que no.

Marta

MESUREN


cristina-smallEl meu minut el gravaré quan els nens de 1r mesuren cordes, a la pista del pati gran.

A mi m’agradaria que el dia que vagi a gravar el meu minut es veiés un altra parella de nens que facin la mateixa activitat.

El que se sentirà serà el que diuen els nens mentre mesuren. Compten i parlen de com ho faran per mesurar.

Mesuren de diferents maneres com: amb els peus i les mans.

Cristina

PLUJA


alex-smallJo faré el Minut Lumière des del portal que comunica els dos patis, l’obrirem tot i gravarem els pares quan entren a buscar els seus fills un dia de pluja a 2/4 de 5.

He escollit aquest moment perquè m’agrada la pluja, volia que sortissin els pares i em sembla que mai s’ha fet un minut plovent.

Alguns dies de pluja he vist com cau l’aigua del teulat del pavelló i quedarà molt bé.

Suposo que se sentirà la pluja com cau, els pares quan parlen i es so que fan quan caminen.

Àlex


PAVELLÓ


marc-small1Jo faré el minut al pavelló Torrentó, amb els nens de P4 quan fan psicomotricitat .

L’enquadrament per la llum crec que serà complicat, l’haig de triar molt bé

M’agradaria que estiguéssim acontrallum, és a dir que la part de darrera estigui mirant la cortina blava del pavelló.

Vull gravar un joc com ara el pilla pilla , amb certs límits perquè surtin el numero més gran de nens possibles perquè surti millor i quedi més bonic. Crec que serà una mica complicat de gravar perquè els nens són molt petits i haurem de posar la càmera molt avall.

Marc

PUNT DE LECTURA


anamaria-smallJo he triat, gravar en el Punt de Lectura.

Gravaré l’entrada quan no hi ha ningú i després quan entren nens , nenes i pares(algú em farà un senyal per quan comencen a entrar). I He triat aquest lloc perquè em sembla maco gravar a la biblioteca de l’escola en una hora que també hi poden venir pares, avis i altre gent del poble. I també perquè no s’ha gravat mai un minut en el Punt de Lectura.

Ho faré un dimarts o un dijous, a les 5:00 de la tarda, que és l’hora i els dies que s’obre,

Anamaria


FORMIGÓ


lua-smallJo primer vaig triar unes obres que estaven fent davant del casal, però van acabar molt aviat i ja no el podia fer.

Un matí , estàvem en una classe de mates quan la Carme va dir:

Fora el carrer, estant posant formigó a l’entrada de l’escola, ves a mirar per si t’agrada pel teu minut.

Vaig anar a fora, vaig observar des de diferents angles i em va agradar. Vaig que podia gravar com el camió deixava anar el formigó i els paletes l’escampaven.

Se sentiria el soroll del camió i el dels paletes. Potser també els paletes que parlen.

Lua


FANALETS A P5

violetasmallJo al començament volia gravar el minut de quan entraven els nens i les nenes a l’escola però la Carme em va comentar que aquest minut s’havia fet cada any i em va proposar continuar pensant en un altre minut.

Com que a P5 estaven fent els fanalets, vaig anar a fer fotos i em va agradar.

Posaré la càmera de forma que es vegin els nens de P5 quan fan els fanalets i després en el fons del pla es veuria uns altres nens quan fan una altre activitat. També es veuria els globus, papers de colors, ampolles d’aigua,…

Es sentirà com en Ramon, que en aquell moment és el mestre, que parla amb els alumnes i els alumnes parlen entre ells…

Violeta


Tren que passa per Bordils


Primer vaig pensar de fer el meu minut a la classe de música quan els nens dansaven però no estava ben convençuda i amb ajuda de la Judith vam pensar fer-lo a dins del tren.

Agafaríem el tren a Flaçà , baixaríem a Celrà i filmaríem quan el tren passés per Bordils.

Quan soni la senyal de tancament de portes a Bordils començaré a gravar.

Haurem de preparar molt ràpidament l’equip de rodatge perquè només hi ha 5 o 4 min de Flacà a Bordils

He dibuixat com ens posarem i així podeu observar els llocs on ens col·locarem .

Júlia


Cooperativa

El minut que vull gravar és a la cooperativa quan posen les pomes a les caixes .

La càmera la posaré de manera que es vegi les noies i els nois com treballen i com que hi ha diferents cintes que fan el mateix, la vull posar de manera que es vegin totes les cintes.

El so l’he de posar a prop de les noies que treballaven, perquè si parlen d’alguna cosa vull que se senti, però potser que no sigui possible perquè hi ha molt de soroll de màquines o potser que no parlin.

Estel

PLANTEN FAVES


ariadnaVoldré gravar quan els nens de P5 planten faves a l’hort.

Posaré la càmera, de manera que es vegi l’hort i els nens amb la Carmeta. S’ha de veure com els nens enterren les llavors de faves, i com mesuren la distància dels forats on han de plantar.

Se sentirà com la Carmeta parla amb els nens.

Ariadna


PER FI, UN CARRER I NO UN CAMÍ


mohamadou

Gravaré el carrer Almeda el dia que asfaltin el carrer.

Vull que es vegi la màquina que asfalta i els homes com treballen.

Mohamadou



ELS NENS DE 1R PINTEN

albaGravaré el meu minut a l’aula de plàstica un dia que els alumnes de 1r vagin a pintar.

Vull que es vegi una taula amb els nens que pinten, potser també es veurà la Glòria i altres nens que es mouen per la classe.

Es veurà la finestra i potser algú que passa per les galeries.


Alba.


Deixa una resposta