Experiment de genètica amb les moques del vinagre

Avui hem acabat el treball de laboratori amb les mosques del vinagre (Drosophila melanogaster). Avui, després de les vacances de Nadal, hem vist com la F2 ens ha nascut, a tots els grups. Hem dormit les mosques amb èter, i amb un pinzell i lupa hem comptat els individus. Em separat els mutants salvatge (ulls vermells) dels white (ulls blancs), i després hem sexat els mutants de a soca white.

Mireu com ho hem fet i els resultats a la taula i gràfics següents.

Flascó amb la F2 abans de dormir les mosques i contar-les.
Comptatge de les mosques.
Comptatge de les mosques.
Comptatge de les mosques.
Resultats per grups i total del grup de quart de la ESO de Biologia.
Resultat per grup del nombre de mosques salvatge i white.
Comptatge per grup de la soca white i per sexe.
Percentatge de la F2 dels individus white respecte la soca salvatge.

Dissecció dels pulmons d’un xai

Ahir amb els alumnes de tercer vam començar a estudiar l’aparell respiratori i vam fer la dissecció dels pulmons d’un xai.

Pulmó abans de la dissecció. Es veu molt bé la tràquea i els pulmons amb color rosadet.
Bronqui obert i es veu els forats dels bronquíols.
Teixit pulmonar vist al microscopi. Es veuen molt bé les bombolles dels alvèols pulmonars, lloc on es fa l’intercanvi de gasos.

Projecte Arduino

A l’optativa de tecnologia de 2n de la ESO, aquesta avaluació hem realitzat el “Projecte Arduino”.

 

Un projecte que consistia en realitzar diferents circuits elèctrics, i programar-ne el seu funcionament per a resoldre reptes concrets amb la placa Arduino.

 

El primer circuit, per iniciar aquest projecte era encendre un led de manera intermitent.

El segon ja vam dissenyar i programar un circuit per a realitzar un senyal S.O.S. amb codi morse utilitzan la llum d’un led.

En el tercer circuit  el repte era realitzar una seqüència lumínica de 5 leds de manera seqüencial al més pur estil del “cotxe fantàstic”.

En el quart repte els alumnes van entendre com funciona elèctricament el circuit d’un timbre, muntant un circuit que detectava quan s’havia apretat un polsador.

El cinquè circuit van aprendre a fer servir un motor, que girava en els dos sentits.

Finalment, els alumnes van realitzar un circuit integrant tot el que han après en un sol circuit.

Aquest és un primer acostament al món de la robòtica, l’electrònica i la programació d’autòmats.

El proper curs aprofundiran en el tema aplicat a la domòtica, per a poder entendre i trobar solucions per a millorar la vida diària a casa.