Els alumnes de segon em estat estudiant l’àtom, primer l’evolució del seu concepte, i després la visió actual. Veieu alguns dels vídeos.
Avui hem acabat el treball de laboratori amb les mosques del vinagre (Drosophila melanogaster). Avui, després de les vacances de Nadal, hem vist com la F2 ens ha nascut, a tots els grups. Hem dormit les mosques amb èter, i amb un pinzell i lupa hem comptat els individus. Em separat els mutants salvatge (ulls vermells) dels white (ulls blancs), i després hem sexat els mutants de a soca white.
Mireu com ho hem fet i els resultats a la taula i gràfics següents.








Ahir amb els alumnes de tercer vam començar a estudiar l’aparell respiratori i vam fer la dissecció dels pulmons d’un xai.



A l’optativa de tecnologia de 2n de la ESO, aquesta avaluació hem realitzat el “Projecte Arduino”.
Un projecte que consistia en realitzar diferents circuits elèctrics, i programar-ne el seu funcionament per a resoldre reptes concrets amb la placa Arduino.

El primer circuit, per iniciar aquest projecte era encendre un led de manera intermitent.
El segon ja vam dissenyar i programar un circuit per a realitzar un senyal S.O.S. amb codi morse utilitzan la llum d’un led.

En el tercer circuit el repte era realitzar una seqüència lumínica de 5 leds de manera seqüencial al més pur estil del “cotxe fantàstic”.

En el quart repte els alumnes van entendre com funciona elèctricament el circuit d’un timbre, muntant un circuit que detectava quan s’havia apretat un polsador.
El cinquè circuit van aprendre a fer servir un motor, que girava en els dos sentits.
Finalment, els alumnes van realitzar un circuit integrant tot el que han après en un sol circuit.
Aquest és un primer acostament al món de la robòtica, l’electrònica i la programació d’autòmats.
El proper curs aprofundiran en el tema aplicat a la domòtica, per a poder entendre i trobar solucions per a millorar la vida diària a casa.