SORTIDA A VIC

Hola!
Dimecres 18 al matí anem d’excursió a Vic. Farem la visita al centre històric.
Ens trobarem a l’estació de Balenyà a les 9 del matí. Agafarem el tren i tornarem a ser a l’escola cap a les 13:15h.
Hem de portar esmorzar, un bolígraf i una càmera de fotos per grup.

Ja us explicarem el que hem vist!!!

LA CASTANYADA

El dia 29 d’octubre tots els nens i nenes de l’escola Farigola vam anar a celebrar la castanyada. Els/les alumnes de C.M i C.S. vam anar a berenar i a jugar a Figaroles. Ens ho vam passar molt bé tot fent cabanes i jugant amb la pilota.

Taller TAC de 5è

Els de 5è i a l’hora del taller TAC, estem descobrint l’obra de l’artista Bridget Riley. Hem copiat una obra seva amb un programa de dibuix.
Esperem que us agradi …

Arlet
bridget-riley1

Brian
dibujo

Anaïs
britley-riley
Lurdes
dibuix-bridget-raley-1
Anna
britjet-riler

GRIP A

Recomanacions generals per a l’alumnat, el professorat i la resta del personal del centre

Mesures higièniques relatives a les persones

  • Quan es tus o s’esternuda, tapar-se la boca i el nas amb un mocador de paper d’un sol ús. No s’ha de tossir o esternudar tapant-se la boca amb la mà, ja que els virus s’hi queden i si es toca una superfície (una taula, una barana, etc.) poden romandre-hi actius durant un temps.
  • Mantenir les mans netes, rentar-les amb aigua i sabó durant uns 10 o 20 segons i rentar-se-les sistemàticament després d’haver tossit o esternudat.
  • Eixugar-se les mans amb mocadors de paper d’un sol ús.
  • No apropar les mans brutes o contaminades a les mucoses dels ulls i del nas.

Relatives als espais

  • Ventilar els espais tancats (classes, despatxos, zones comunes, etc.) com a mínim durant 15 minuts al dia.
  • Netejar i desinfectar regularment amb els productes habituals les superfícies dures; sobretot les que l’alumnat utilitza amb freqüència i les que entren més en contacte amb les mans (llapis, taules, teclats d’ordinador, ratolins, manetes de porta, etc.).
  • Netejar freqüentment les joguines, els instruments musicals, els llapis i, en general, el material escolar compartit.
  • Evitar compartir gots, coberts, raspalls de dents i altres objectes que puguin haver estat en contacte amb saliva o secrecions.

Identificació de casos

  • Si una persona té símptomes compatibles amb la grip A, ha de quedar-se a casa fins almenys 24 hores després de la desaparició de la febre (si no pren antipirètics) i ha de reduir el contacte amb persones sanes.
  • Quan una persona que ha patit la malaltia torna a anar a l’escola, ha de continuar extremant les mesures higièniques, ja que durant uns quants dies (aproximadament 10) pot ser que encara hi hagi risc de contagi.
  • Quan es confirmi un cas en una aula, informar-ne les famílies de l’alumnat d’aquesta aula per tal que vigilin que els seus infants no presentin cap símptoma; en cas contrari, és a dir, si l’infant presenta algun símptoma, la família no l’ha de portar a l’escola i s’ha de posar en contacte amb el seu centre d’atenció primària (CAP).
  • Quan durant la jornada escolar es detecti que hi ha un infant que té símptomes compatibles amb la grip A, avisar la família perquè el passi a buscar i recomanar-li que el porti al seu centre de salut. Mentre sigui en el centre docent, se l’ha de mantenir aïllat.

Benvinguts!!!

Després d’unes quantes setmanes de vacances ha arribat el moment de tornar a l’escola.

Esperem que sigui un any inoblidable per als de 6è, que és el darrer curs a l’escola, i un curs molt fructífer per als de 5è, que s’estrenen al Cicle Superior.

També donem la benvinguda als mestres i als alumnes nous de l’escola.

Bones vacances!!!

Hola!

Com va l’estiu? Què esteu fent? Que ens trobeu a faltar?

Ens podríeu explicar on aneu i què visiteu, així ho compartim entre tots!

Un petó i bones vacances! (que ja estem a la meitat!)

Anna.[kml_flashembed movie="http://es.privalia.com/swf/home_0905.swf" width="600X400" height="400" wmode="transparent" /]

Ja ha arribat el juny!

Els de 6è ja heu començat a ratllar el dies del calendari ?

El compte enrere ja comença per deixar l’escola i pensar en ” l’insti”.

Teniu algun record d’aquests anys a l’escola per explicar? Feu-ne cinc cèntims i així serem més a compartir-lo.