Cantem i ballem a l’hora de dansa:
El meu capell
3r i P5 – Avui ha nevat! L’hivern – A. Vivaldi
Avui nevava. Hem anat a la finestra a veure-ho i sonava el 2n moviment -largo- de l’Hivern de Les quatre estacions d’Antonio Vivaldi.
![]()
[kml_flashembed movie="http://es.youtube.com/v/okYRj9RtnRs" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
Mentre sonava la música de l’Hivern d’Antonio Vivaldi, hem anat marcant la pulsació amb color blanc sobre una fotografia d’un paisatge nevat. Hem dibuixat la neu mentre veiem com nevava per la finestra.[kml_flashembed movie="http://es.youtube.com/v/1u8_D-SRofg" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
P4 – La fada llaminera
Aneu alerta! La fada llaminera vol convertir en caramels tot el que se li posi al davant. Va convertir en caramels un grup de nens i nenes, però al final s’ho va repensar i els va tornar a deixar com eren abans. Mireu com ballen la Dansa de la fada llaminera.[kml_flashembed movie="http://es.youtube.com/v/HVWxIFUXOmc" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
Adaptació lliure de la Dansa de la fada ensucrada del ballet El trencanous de Txaikovski.
P5 – El Carnaval dels animals: el lleó
Les lleones i els lleons dormien però s’han anat despertant. Ens han cantat la seva cançó, hem sentit els seus rugits i han començat a marxar per arribar fins la festa del Carnal dels animals.[kml_flashembed movie="http://es.youtube.com/v/9KQe5-PKRBM" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
Introducció i marxa reial del lleó del Carnaval dels animals. Camile Saint-Saëns.
1r – Així parlà Zaratustra
Zaratustra, després d’estar 10 anys dins una cova per poder pensar -amb la serp i l’àliga que l’ajudaven- va voler tornar al seu poble. Quan va intentar sortir de la cova, un raig de sol li va donar a l’ull esquerre i un altre a l’ull dret. Tornà enrere, novament dins la cova. Ho tornà a intentar i, igual… A la tercera vegada, per fi va sortir i quan va veure totes les coses que portava tant de temps sense veure, es va quedar tot un dia sencer contemplant-ho tot: el seu poble, el riu, el llac i gaudir de tot el que no veia durant tant de temps.[kml_flashembed movie="http://es.youtube.com/v/S8STeM0mgIw" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
Mireu ara com interpreta una altra orquestra la música de Richard Strauss
[kml_flashembed movie="http://es.youtube.com/v/ENl4JK6LJ0Y" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
ESQUÍ A MASELLA
La setmana del 4 al 8 de febrer varem anar a Masella a fer un curset d’esquí . Ja fa molts anys que hi anem i ens ho passem molt bé . Hi anem tots els nens i nenes de primària que volen . Aquest any hem siguts molts . Ens ha fet molt bon temps i hi havia una neu molt bona . Diuen que han estat els millors dies de la temporada. Sempre hi anem amb l’escola de Guardiola perquè ens surt millor de preu l’autobús i perquè , amb ells , ens ho passem molt bé .Un dels pares que ens acompanyaven va gravar un vídeo i n’hem fet una mica de resum perquè el veieu . Esperem que us agradi !
Fins l’any que ve !!
Guim , Montserrat , Pau Tomàs i Dawid .
[kml_flashembed movie="http://es.youtube.com/v/Jg2WM7H55Z8" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
2n – Jo, de la gallina
1r – Flautes i guitarres elèctriques.
2n – El so del saxòfon greu i molt greu.The Muppet Show
Hem escoltat i vist aquesta audició i vídeo dels “Teleñecos”, a ritme de Jazz, amb un saxofonista i un percussionista ben divertits. El saxofonista es queixa que aquella partitura és massa fàcil per ell -tan sols ha de fer dues notes: una greu i una molt greu-, però acaba acceptant tocar-la. Al final apareix un percussionista que li treu protagonisme, però…[kml_flashembed movie="http://es.youtube.com/v/CgfZVNv6w2E" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
Ara podeu veure la versió de 2n:[kml_flashembed movie="http://es.youtube.com/v/11iD38h5VLE" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
3r – Cançó de les bananes
6è – Giuseppe Verdi i l’òpera Aïda
Hem fet aquesta presentació sobre qui era Giuseppe Verdi i sobre la seva òpera Aïda.
[slideshare id=272397&doc=verdi-1203459626539113-4&w=425]
Podeu escoltar alguns fragments de les següents obres de Verdi:
La Marxa triomfal de l’òpera Aïda.El cor d’esclaus hebreus de l’òpera Nabucco.La donna e mobile de l’òpera Rigoletto, cantada pel tenor Luciano Pavarotti.El brindis de l’òpera La traviata.
2n – El ball de Sant Ferriol
Dansa popular d’arreu de Catalunya.
La llegenda diu que en Ferriol era capità d’una quadrilla de lladres. Després de cada robatori, anaven a la taverna, on el vi no faltava mai, i acabaven amb la juguesca de veure qui podia fer uns quants passos de ball o d’equilibri amb tant d’alcohol engolit. Al cap de molt temps, en Ferriol va voler canviar de vida; en intentar convèncer la seva trepa, aquests ho prengueren com una covardia i el mataren. El van enterrar sota una bóta de vi a la taverna, bóta que no acabava mai el seu contingut. L’hostaler, investigant el motiu de tanta abundància, va trobar que el dit estirat del sant tocava la bóta. D’aquí la dita de la “Bóta de Sant Ferriol, que no s’acaba mai”.
El galop. Danses catalanes i jocs dansats. El sac de danses. Editorial Alta Fulla. Barcelona, 1994.[kml_flashembed movie="http://es.youtube.com/v/XGU7AQ5w5YU" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
3r – Contrapàs xinxina i Els nyitos
Contrapàs xinxina[kml_flashembed movie="http://es.youtube.com/v/L5zMb6TRcW0" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
Els nyitos (Sant Julià de Vilatorta). Els nyitos són uns éssers molt petits, invisibles, que a través de l’orella entren dins el cap i es mengen el cervell, sobretot la memòria, que n’és la part més dolça. Potser ve d’aquí que el ball que us presentem sigui tan grotesc i estrafolari. Sembla ser que el ballaven una parella de vells disfressats pels dies de Carnaval… “Alsina, Pep; El Carnaval. Cançons i danses per celebrar les festes. Col·lecció Olla de grills. Graó editorial. 1988“.[kml_flashembed movie="http://es.youtube.com/v/UK-aLakpDlw" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
Visita al taller del LUTHIER Fernando Caldera
Aquest dimecres vam poder visitar el taller del luthier Fernando Caldera (pare del Ferran i la Lídia), que es troba a prop de l’escola. Va ser molt interessant poder veure tot el procés de creació d’una guitarra, pas a pas, mentre ens anava explicant com es feia.[kml_flashembed movie="http://es.youtube.com/v/9Yu_HZ_Ue-c" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
Moltes gràcies!
LA TARONJA
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/XZGiztZr1MQ" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/456kULqIkOM" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/nNvAxulYYfk" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
[kml_flashembed movie="http://es.youtube.com/v/ahNmmMxqgF0" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
TOTS ELS NENS I NENES D’EDUCACIÓ INFANTIL HEM FET UN PROJECTE DE TREBALL SOBRE LA TARONJA.
L’HEM OBSERVAT, L’HEM TOCAT, L’HEM OLORAT I L’HEM TASTAT.
TAMBÉ HEM FET DE CUINERS I CUINERES I HEM PREPARAT UN SUC DE TARONJA .
