Jornada esportiva 2013

Els dies 2 i 3 de maig a l’Institut Guillem de Berguedà s’ha fet la trobada esportiva entre alumnes de 6è de primària de les escoles de Borredà, La Valldan, Sant Joan de Berga, Sant Salvador de Cercs, Santa Eulàlia de Berga, Santa Maria d’Avià i Serra de Picamill de Vilada i alumnes de 1r d’ESO de l’Institut Guillem de Berguedà.

HEM ALLIBERAT UN ALIGOT !!

Avui hem alliberat un aligot des del pati de l’escola.
Al matí han vingut els forestals a fer-nos una xerrada sobre biodiversitat. Ha estat molt interessant.
A la tarda ens han portat un ocell molt gran, de la família dels rapinyaires, i l’hem pogut alliberar des del pati de l’escola perquè està a tocar del bosc. Aquest ocell ha estat uns mesos rehabilitant-se en un centre perquè estava ferit  i a partir d’avui ja podrà tornar a viure en llibertat .

Que tinguis molta sort, Aligot !!!

Activitat del SES amb l’escola Sant Salvador

El passat dimecres uns quants alumnes del SES que han sigut alumnes de l’escola, van venir a explicar-nos el seu projecte Comenius. Nosaltres som la última escola de primària que han visitat. Aquest projecte es basa en estar en contacte amb alumnes d’escoles de 5 països diferents i intercanviar experiències. A final de curs aniran a Itàlia !! Com que al seu país cadascú parla una llengua diferent, s’entenen amb anglès a través d’una pàgina web que han creat . En auqesta pàgina web s’expliquen coses i estan en contacte entre ells. La idea és fer, entre moltes altres coses, un recull de jocs de pati de tots els països.

A nosaltres ens van venir a explicar els jocs que han preparat els nostres exalumnes .Han fet un vídeo molt bonic. Ens van explicar les instruccions dels jocs en anglès i després vam anar al apti a jugar tots plegats.

Ens va agradar molt i ens ho vam passar d’allò més bé.

Moltes gràcies, alumnes del SES .

Radio Berga-La voz de Ingapirca 12-12

El passat 27 de desembre els alumnes de l’escola “Santa Maria d’Avià”, els de l’escola “4 de Junio ” de Charcay i els de primer d’ESO del nostre institut , van fer un concert compartit a través de la ràdio. Per la nostra banda vam tenir el suport tècnic de Ràdio Berga i per la banda de l’Equador el de Ràdio Ingapirca. Malauradament problemes tècnics aliens a nosaltres no van permetre una comunicació fluida tal i com haguessim desitjat. De totes maneres vam estar en contacte directe tot i les 7 hores de diferència horaria. Els d’aquí vam quedar a les 5 de la tarda mentre que per als de Charcay eren les 10 del matí. L’enregistrament que podeu veure mostra l’ambient que es va crear als estudis de Ràdio Berga aprofitant un dia de les vacances.

UN JARDÍ…SOSTENIBLE !

Aquest curs aprendrem moltes coses sobre el medi ambient, sobre com estalviar recursos naturals i de quines coses podem fer nosaltres per ajudar a tenir un entorn millor ( i de passada estalviar diners ).
Hem buscat quina mena de plantes podiem posar al nostre jardí per fer-lo més sostenible perquè els pensaments són molt bonics però necessiten molta aigua i a l’estiu es moren )
Les plantes mediterrànies com el timó, el romaní o l’espígol són ideals perquè no cal regar-les i, per tant,  estalviarem molta aigua . També aguanten les glaçades de l’hivern i la forta calor de l’estiu , així com els períodes de secada. La fulla és força resistent i aguanta les pedregades i tempestes que sovint hi ha a l’estiu.
Si tot va com ha d’anar , tindrem plantes  tot l’any .
Ah ! i els mes grans potser farem colònia d’espígol i de romaní i tot !

FEM PANELLETS !

Hola !

A l’escola hem fet panellets !

Hem posat farina d’ametlla, sucre i una patata petita per fer la massa.

Els hem arrebossat amb moltes coses; xocolata, coco amb cirereta, pinyons, ametlla, anissos de colors… es pot posar tot el que us agradi!

Si voleu saber com ho hem fet i la recepta, la tenim a la web de l’escola

són molt bons !!!

JORNADA ESPORTIVA

El passat dia 17 de maig vam fer una jornada esportiva al INS Guillem de berguedà .

Hi vam anar tots els alumnes de 6è de la zona i també van venir els alumnes que fan 1r d’ESO del SES i del Institut . A la nostra escola , com que som pocs , hem vingut 5è i 6è.

Va ser molt divertit . Ens ho vam passar molt bé.Imatge de previsualització de YouTube