AUDICIÓ DE LA SETMANA: la dona i la música

Primer de tot felicitaré a totes les dones. I és que avui, 8 de març és el dia internacional de les dones. Ho sabíeu?? Ens han posat un dia internacional i tot! Somriure Això vé per “compensar” la quantitat d’anys que han relegat a la dona a un paper secundari.

A molts de vosaltres ja us havia explicat en alguna ocasió que les dones, fa molts anys enrera, no podien anar a escola . Només aprenien a cosir, a cuinar, a cuidar de la casa i els fills, i si eren “rics”,  podien aprendre a tocar música, per quan tenien convidats, però no podien composar. I si ho feien, no podien publicar-ho…Quina injustícia, no creieu?

He trobat un article interessant sobre la dona i la música en el pas dels anys. Si voleu saber més,  clikeu aquí). Altre article interessant sobre Fèlix Mendelshonn (el de la marxa nupcial que fa “tan tan ta chaaaannnn”Rialla) i la seva germana, Fanny. Es creu que moltes cançons les composava ella i el germà les hi tocava com si les hagués fet ell, per tal que el públic les escoltés i les acceptés. Com tots dos germans tenien la mateixa inicial al nom,  s’aprofitaven d’aquesta “avantatge”. Quina altra cosa podien fer?

Afortunadament això ha canviat.

Ara estem acostumats a veure les dones fent moltes de les feines que tradicionalment s’han associat als homes. Tenim metgesses, jutgesses, dones policia, camioneres, mineres, i com no, compositores. I fins i tot, cantants o grups sencers de dones de heavy metal 🙂

Quina opinió teniu sobre que les dones puguin fer totes aquestes coses? Us sembla bé? S’haurien de quedar a casa? I els nois? Poden fer les coses de casa i cuidar dels fills?

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/56FNwgYurRQ" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Us ha semblat "suau"? Doncs aquí teniu una altra mostra molt més HEAVY. Sí...canta una dona. Quina veu, oi? A mi em fa por!hhahahahah

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/p4sk8Eyy-ns" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

One thought on “AUDICIÓ DE LA SETMANA: la dona i la música

1. Laia Delgado

Abans es considerava que la dona no podia crear i com a exemple màxim es citava el camp de la música. Ara es comencen a tenir moltes dades que ens fan veure tot el contrari. A totes les èpoques hi ha exemples de dones compositores i algunes han estat realment excepcionals nenes prodigi com l’Elisabeth Jacquet de la Guerre.
    El dia 19 de Novembre en alguns països es celebra el Dia Internacional de l’Home amb l’objectiu de promoure la igualtat de gènere i celebrar la contribució dels homes a la comunitat, a la família i a la CURA DELS FILLS I FILLES. Tant de bo en un futur pròxim els meus fills i la meva filla no hagin de celebrar cap dia internacional de l’home/dona.
    Petonets
    Laia Delgado