Les mones de Pasqua -P5-

Els nens i nenes de P5 hem anat a veure les mones de Pasqua a les pastisseries de la Bisbal. Umm ! que bones que semblen!.

També hem vist palmes, palmons i tortells pel dia de Rams.

Ens hem quedat a esmorzar i a jugar a la plaça del Castell, que divertit !!!

Publicat dins de Educació Infantil | Deixa un comentari

Festa de primavera -AMPA-

A continuació podeu veure unes fotos sobre les activitats que es van fer a la festa de primavera que va organitzar l’AMPA a l’escola:

Publicat dins de Educació Infantil | Deixa un comentari

La maleta viatgera -P4 A i B-

Aquest 2n trimestre hem iniciat “LA MALETA VIATGERA” per potenciar el treball de llenguatge oral.

Cada setmana dos nens/es escullen un conte de casa i el preparen amb l’ajuda dels pares.

A continuació podeu veure les imatges dels nens explicant els contes:

Publicat dins de Educació Infantil | Deixa un comentari

Hem plantat maduixes -P4-

Els nens i nenes de P4 hem plantat maduixes.

Publicat dins de Educació Infantil | Deixa un comentari

Audició musical -5è i 6è –

Conceptes de composició, gravació, producció musical i artística són algunes de les idees que el grup de pop-rock Lax’n’ Busto ha explicat als alumnes de l’escola Mas Clarà i Cor de Maria.

Segons el guitarrista del grup i un dels seus fundadors, Pemi Rovirosa, l’objectiu és oferir-los la oportunitat de conèixer ‘millor’ la feina dels músics, des de la idea d’una nova cançó fins els concerts en directe, passant pels estudis i la preparació, l’enregistrament d’un disc o la promoció i fabricació. D’aquesta manera, els membres del grup han fet un recorregut per totes aquestes etapes al mateix temps que han lamentat la ‘pirateria actual que destrueix contínuament el sector’.

La xerrada, que dura prop d’uns 50 minuts, està dissenyada de manera que els membres dels Lax’n’ Busto combinen les diferents explicacions del procés de creació de cançons conegudes com són ‘Llença’t’, ‘Més que la meva sang,’ ‘Què boig el món’ amb explicacions molt més tècniques.

Segons han explicat, la xerrada que avui han presenciat és un projecte on els alumnes poden veure, de manera didàctica i en primera persona, que darrera el procés de creació de qualsevol cançó hi ha tot un procés d’elaboració on els valors com ‘l’esforç, la responsabilitat, la constància, la creativitat, la imaginació i el treball en equip’ formen part de la vida quotidiana del músic professional així com la de qualsevol persona que faci bé la seva feina.

Pemi Rovirosa ha detallat que la feina dels músics i productors musicals és ‘transmetre sentiments i emocions al mateix temps que es potencia la cultura del país amb una llengua pròpia’. Per aquest motiu, Rovirosa ha admès que, a part de ser un privilegi poder explicar la feina que fan i com es porta a terme, és també un ‘exercici de responsabilitat’.

Un dels conceptes clau que qualsevol artista ha de ‘conèixer i cuidar molt’ és el de la promoció ja que és la manera que els seguidors del grup coneguin les noves cançons. D’aquesta manera i gràcies a les noves tecnologies d’Internet i la creació de xarxes socials utilitzades per bona part de la joventut actual, es pot arribar de manera ràpida i molt econòmica a bona part de la societat.

Tot i així, Jimmy Piñol ha explicat que des de la dicogràfica es programen una sèrie d’entrevistes amb importants mitjans de comunicació per atendre de manera personalitzada els periodistes i fer més propera la presentació dels treballs. Amb tot, Piñol, ha lamentat que molta gent es descarregui de ‘manera massiva i gratuïta’ la feina d’un equip de moltes persones que treballen durant mesos. A tall d’exemple, ha explicat que a dia d’avui ‘és impensable anar a comprar el pa i que no el paguem’.

Els nostres alumnes han gaudit molt de l’audició, sobre tot al final, amb un mini-concert dels Lax’n’ Busto que els ha fet aixecar de les cadires i ballar sense parar.

Publicat dins de Cicle Mitjà, Cicle Superior, Música | Deixa un comentari

Coses que fem a P5

Els nens i nenes de P5 hem jugat amb les balances. Les hem manipulat i ens hem fet un tip de pesar les coses de la classe:

Comencem a cordar-nos la sabata, però cal anar practicant:

Hem sortit al pati a dibuixar els arbres. Estaven ben pelats! Després l’hem pintat amb acuarel·la:

Que divertit que ens ho hem pasat, que si jo et pinto  a tu i tu em pintes a mi.

I ara a guarnir-nos! Que si de vaca, policia, senyora, princesa, pagès, … Fins que la quaresma ha arribat.

Hem plantat maduixes.

>

Si veniu el dia de portes obertes veureu quants núvols hem pintat per penjar al passadís.

Publicat dins de Educació Infantil | Deixa un comentari

Contes -3r A-

Dins del projecte P.E.L. (Portfolio Europeu de les Llengües) els alumnes de 3r A ens expliquen uns contes:

Publicat dins de Cicle Mitjà | Deixa un comentari

Sortida al molí d’en Frigola -CS-

Els nens i nenes del cicle superior van anar el passat dilluns 4 d’abril a fer una sortida al molí d’en Frigola. Aquesta sortida està ubicada dins el projecte “Aigua” juntament amb l’anterior a la Font d’en Salomó.

Publicat dins de Cicle Superior | Deixa un comentari

Pintem amb ampolles màgiques -P3-

Publicat dins de Educació Infantil | Deixa un comentari

Jocs tradicionals -P3-

Ens han vingut a veure les estudiants de cicle superior d’ed. infantil i ens han ensenyat a jugar a jocs tradicionals: “Arrencar cebes”, “El mocador”, a “bitlles”, “Estàtues”, … i ens ho hem passat molt bé. Aquí en teniu una petita mostra:

.

Publicat dins de Educació Infantil | Deixa un comentari