Audició musical -5è i 6è –

Conceptes de composició, gravació, producció musical i artística són algunes de les idees que el grup de pop-rock Lax’n’ Busto ha explicat als alumnes de l’escola Mas Clarà i Cor de Maria.

Segons el guitarrista del grup i un dels seus fundadors, Pemi Rovirosa, l’objectiu és oferir-los la oportunitat de conèixer ‘millor’ la feina dels músics, des de la idea d’una nova cançó fins els concerts en directe, passant pels estudis i la preparació, l’enregistrament d’un disc o la promoció i fabricació. D’aquesta manera, els membres del grup han fet un recorregut per totes aquestes etapes al mateix temps que han lamentat la ‘pirateria actual que destrueix contínuament el sector’.

La xerrada, que dura prop d’uns 50 minuts, està dissenyada de manera que els membres dels Lax’n’ Busto combinen les diferents explicacions del procés de creació de cançons conegudes com són ‘Llença’t’, ‘Més que la meva sang,’ ‘Què boig el món’ amb explicacions molt més tècniques.

Segons han explicat, la xerrada que avui han presenciat és un projecte on els alumnes poden veure, de manera didàctica i en primera persona, que darrera el procés de creació de qualsevol cançó hi ha tot un procés d’elaboració on els valors com ‘l’esforç, la responsabilitat, la constància, la creativitat, la imaginació i el treball en equip’ formen part de la vida quotidiana del músic professional així com la de qualsevol persona que faci bé la seva feina.

Pemi Rovirosa ha detallat que la feina dels músics i productors musicals és ‘transmetre sentiments i emocions al mateix temps que es potencia la cultura del país amb una llengua pròpia’. Per aquest motiu, Rovirosa ha admès que, a part de ser un privilegi poder explicar la feina que fan i com es porta a terme, és també un ‘exercici de responsabilitat’.

Un dels conceptes clau que qualsevol artista ha de ‘conèixer i cuidar molt’ és el de la promoció ja que és la manera que els seguidors del grup coneguin les noves cançons. D’aquesta manera i gràcies a les noves tecnologies d’Internet i la creació de xarxes socials utilitzades per bona part de la joventut actual, es pot arribar de manera ràpida i molt econòmica a bona part de la societat.

Tot i així, Jimmy Piñol ha explicat que des de la dicogràfica es programen una sèrie d’entrevistes amb importants mitjans de comunicació per atendre de manera personalitzada els periodistes i fer més propera la presentació dels treballs. Amb tot, Piñol, ha lamentat que molta gent es descarregui de ‘manera massiva i gratuïta’ la feina d’un equip de moltes persones que treballen durant mesos. A tall d’exemple, ha explicat que a dia d’avui ‘és impensable anar a comprar el pa i que no el paguem’.

Els nostres alumnes han gaudit molt de l’audició, sobre tot al final, amb un mini-concert dels Lax’n’ Busto que els ha fet aixecar de les cadires i ballar sense parar.

Aquest article ha estat publicat en Cicle Mitjà, Cicle Superior, Música. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.