Sortida a Pals i Torroella de Montgrí -2n-

Dilluns, dia 19 d’octubre, els nens i nenes de 2n. vàrem anar d’excursió.

Primer vàrem anar a Pals. La SARFA ens va deixar a la Plaça de Catalunya on esmorzàrem, després vàrem pujar al trenet que es diu Xiulet”. Ens vàrem dirigir cap als camps d’arròs i  n’hi havia que ja estaven segats i d’altres que no. Vàrem veure una màquina de segar molt i molt grossa que semblava que escupia herba i és que tallava les tiges de l’arròs, es quedava els grans d’arròs i llançava l’herba. Tot darrera de la màquina hi anaven molts ocells: gavians, bernats pescaires… per veure si podien agafar alguna granota o “escalipatxo”. Els camps estaven ben enfangats perquè com que l’arròs creix dins l’aigua…Per això les màquines tenen unes rodes especials per no quedar enterrades pel fang.

Després visitàrem el molí on ens varen explicar tota la vida de l’arròs des de que es preparen els camps fins que es talla. També ens varen dir que a Pals només es planten dues classes d’arròs però que en el món n’hi ha tres mil classes.

Quan acabàrem vàrem tornar a pujar al trenet i cap a dalt del Pedró de Pals. Ens vàrem passejar a peu pels carrers i veiérem les cases tan boniques que hi ha i l’església. A l’acabar vàrem anar amb l’autobús cap a Torroella. Ja era hora de dinar. Ens vàrem asseure a la plaça John Lennon i quan vàrem acabar de dinar, tot passejant per  Torroella, vàrem anar al Museu de la Mediterrània i allà vàrem jugar en un pati de palmeres que hi ha.

A les tres vàrem entrar al museu. Vàrem fer dues activitats, una era  un passeig pels contes de la Mediterrània que va ser molt divertit, fins i tot ens varen explicar un conte del Marroc. L’altra activitat era descobrir el museu.  Vàrem passar per moltes sales i vàrem aprendre moltes coses dels països que estan banyats pel Mediterrani, sobre tot del nostre: paisatge, plantes, animals, música… Ens va agradar tant que tenim ganes de tornar-hi. Ens van dir els monitors que ens varen acompanyar que si hi tornem amb els pares l’entrada es gratuïta!!!

Aquest article ha estat publicat en Cicle Inicial. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.