SANTA ÀGATA 2015: CORRANDES, ESPELMES I TRADICIONAL REPIC DE CAMPANES

Campana de l’església de Prats de Lluçanès (5/2/2015)

Avui dia 5 de febrer de 2015 hem celebrat la diada de Santa Àgata en record dels fets viscuts fa 301 anys quan la nostra vila va sobreviure a la primera crema per part de les tropes de Felip V.
A dos quarts de 12 del matí  hem participat en una cantada de corrandes de Santa Àgata escrites pels alumnes de les dues escoles del poble i hem fet una ofrena de llantions i espelmes decorades expressament per l’ocasió i que formaran part de l’espectacle de llum i so que es portarà a terme el dissabte dia 7 de febrer a la tarda (Podeu obtenir més informació i accedir al programa d’actes clicant AQUÍ. )
A continuació, com cada any, hi ha hagut el tradicional repic de campanes en el qual hi han participat representants de cada curs escolar i que, més endavant, s’hi han pogut afegir tots aquells pradencs que així ho hagin desitjat.

Escolars a la Plaça de l’Església davant dels llantions

Recull d’imatges de la celebració:

Vídeo de la cantada de corrandes de Santa Àgata (editat per l’Escola Lluçanès)

Lletra de les corrandes escrites pels escolars de Prats de Lluçanès:

Més informació sobre la diada de Santa Àgata a Prats de Lluçanès a la web de l’Ajuntament: http://www.pratsdellucanes.cat/

Aquest article ha estat publicat en activitats, alumnes, festes, Lluçanès, poble. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a SANTA ÀGATA 2015: CORRANDES, ESPELMES I TRADICIONAL REPIC DE CAMPANES

1. Gabi diu:

M’encanten aquestes corrandes que han fet els nostres nens, llegiu-les perquè ens expliquen un bocinet de la nostra història.
    Com bé diuen, sempre hem estat un poble valent, tossut… i el nostre orgull ens ha donat la força per tirar endavant… l’esforç i el sentiment d’identitat ens han fet persistir.
    És genial veure que els nostres infants aprenen part de la nostra història amb accions que combinen música, literatura i arts plàstiques.
    “Qui perd els seus orígens, perd la seva identitat”.

2. Escola diu:

Hola Gabi,
    la lletra ha estat escrita pels mateixos nens i nenes recordant els fets que van ocórrer aquell fatídic 5 de febrer i celebrant també la valentia del poble davant les adversitats. Ens podem sentir orgullosos de tots aquells que van lluitar per reconstruir el nostre poble i les nostres arrels. Nosaltres som part de la història i amb ella es poden treballar moltes àrees de manera totalment transversal i educativa. Gràcies pel teu comentari.