Avui 31 d’octubre hem celebrat la festa de la Castanyada a la nostra escola.

cuiners

Al matí, per grups, tots els alumnes s’han convertit en cuiners participant en diferents tallers on han elaborat nou receptes boníssimes amb ingredients típics de la tardor.

Al llarg del matí també han gaudit de les explicacions de l’Àlex, l’auxiliar de conversa de la nostra escola, que ens ha explicat, EN expicacio alexANGLÈS, les tradicions de tardor del seu país i el Halloween i, a la biblioteca, gràcies a la Roser, hem pogut conèixer una mica més les tradicions catalanes relacionades amb aquesta estació. Amb l’Àlex i l’Elisa també hem confeccionat un mural de tardor al passadís de Cicle Mitjà i Cicle Superior i així també hem pogut practicar una mica més el   nostre anglès.

alexA la tarda, ha arribat el moment d’assaborir les receptes elaborades al matí acompanyats de les bruixes de Halloween i les tradicionals castanyeres (els alumnes de sisè s’han disfressat d’allò més bé!). Els alumnes responsables de cada grup, ens anaven marcant en uns cartronets totes aquelles receptes que podíem anar provant fent així un TAST DE MENJARS DE TARDOR.

degustacioAquestes són les receptes que hem elaborat:

1. Gots de mangrana amb suc de taronja.
  2. Pa de motlle amb formatge decorat amb fruits de tardor.
  3. Pa de motlle amb xocolata decorat amb fruits de tardor.
  4. Pinxo de fruites assecades.
  5. Torradetes amb moniato i encenalls de xocolata.
  6. Pastissos cruixents.
  7. Tronc de xocolata.
  8. Taronja amb melmelada i nous.
  9. Taulell d’escacs amb pa de motlle, codonyat i taronja.

torradaMentrestant, l’AMPA torrava unes delicioses castanyes al pati de l’escola. Per finalitzar la festa, ens hem reunit tots junts al pati on ens hem pogut menjar les castanyes encara calentones.

Avui tots hem demostrat ser uns grans cuiners i hem après una mica més sobre les tradicions de tardor catalanes i angleses.

castanyeres i bruixes

Moltes gràcies a tots i molt bona castanyada!

CASTANYADA PATI

EL VÍDEO DE LA FESTA:

MÉS IMATGES DE LA CASTANYADA:

Des de Portals educatius XTEC. Àrea de Tecnologies per a l’Aprenentatge i el Coneixement del Departament d’Ensenyament ens enllacen la notícia a la seva pàgina principal i ens fan arribar el següent missatge que fem extensiu a tota la comunitat educativa:
Hem publicat a la pàgina de Festes populars de La Castanyada 2013 de la XTEC l’enllaç al vostre espai web on teniu les activitats que heu fet amb l’alumnat per aquesta celebració. Des de l’equip d’edició de la XTEC us felicitem per mostrar activitats tant participatives, viscudes i, sobretot, especials per als alumnes.”

Podeu llegir també la notícia a la pàgina web de l’Ajuntament de Prats de Lluçanès clicant AQUÍ.

Aquest article ha estat publicat en activitats, alumnes, anglès, famílies, festes, general. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a CELEBREM LA CASTANYADA: CUINA, TALLERS, TAST DE MENJARS, ANGLÈS, TRADICIONS I CASTANYES

1. Gabi Tomàs diu:

Sovint ens costa valorar com cal coses que se surten de l’habitual… les bones idees, els mètodes innovadors. Aquestes fotos i vídeos posen en valor l’esforç i el treball de la nostra escola.
    Dies com aquest, en que els nens “no fan classe”, no hi ha cap dubte que tenen un valor impressionant si es llegeix entre línies… el treball en equip, l’autonomia dels nens, les nostres tradicions, les tradicions d’altres cultures, altres idiomes, l’alimentació, la celebració en grup interactuant els propis alumnes… són coses que queden en els nens que els formen, que els eduquen.
    No és estrany que des del Departament es valori l’aprofitament dels recursos disponibles que fan l’equip de mestres de la nostra escola. Hem de sentir-nos orgullosos i fer saber als quatres vents que aquesta si és una escola pública de qualitat.
    Cal que ens felicitem tots plegats, no creieu?