EXPOSICIÓ DE PESSEBRES A L’ESCOLA

Des de fa uns anys les famílies i alumnes de l’Escola Lluçanès participen en la creació de pessebres a casa seva quan s’acosta Nadal. Aquesta activitat artística afavoreix molt la creativitat i el treball manual i així podem veure en l’exposició la utilització de materials molt diversos tant en els personatges com en l’escenografia.

Aquest any teníem previst portar-los a l’espai CX de Caixa Catalunya, i inclús estava anunciat, però a darrera hora vam saber que aquest lloc tancava durant les vacances nadalenques. Així que us n’oferim una mostra a partir d’algunes fotografies.

En la mostra de la nostra escola podreu veure pessebres de paper, plàstic, fil ferro, pa, llavors, cartró, roba, plastilina, fang, globus, pedres… un repertori ben variat que contribueix a mantenir una tradició molt arrelada a la nostra terra independentment de les creences de cadascú.

La construcció de pessebres ha estat sempre una activitat molt seguida a Catalunya i hi ha diversos col•lectius i associacions que organitzen concursos i visites a cases particulars en el període nadalenc, amb interessants diorames que suposen la feina de tot un any. Igualment a moltes poblacions s’escenifiquen diferents quadres i en d’altres es munten simplement escenografies amb personatges construïts també manualment. La tradició del pessebre sembla provenir dels franciscans, concretament de Sant Francesc d’Assís, de qui es diu va construir el primer pessebre l’any 1223 en un poble situat a uns 100 km de Roma. Al s. XVIII el rei Carles III va fer arribar aquest costum a l’estat espanyol i ja se sap que existia llavors la fira de Santa Llúcia a Barcelona on s’hi venien diferents figures. Durant molt temps hi hagueren destacats escultors catalans que es dedicaren a crear pessebres amb les noves tècniques que anaven sorgint i actualment existeixen també artesans que elaboren diferents personatges amb materials diversos que donen a conèixer en fires i mercats nadalencs.

Aquest article ha estat publicat en activitats, festes, poble. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a EXPOSICIÓ DE PESSEBRES A L’ESCOLA

1. M’ han agradat molt els pessebres dels alumnes, són molt originals! ah, i per cert el meu és el nevat. Bé, us deixo, he que repassar els deures perquè demá ja som el dia 9, el dia de començar el cole, Adéu!
    Marina De 4t.