5è: Els polígons (feina Setmana Santa)

Et facilito un accés a la carpeta POLÍGONS (caldrà iniciar sessió).  Trobaràs subcarpetes de les figures planes més habituals. Busca fotos al carrer, a casa o al teu voltant que siguin exemple d’aquestes formes. Omple les carpetes amb aquestes fotos tot posant el teu nom. Entre tots farem un bon arxiu.

5è: Taller de geolocalització: Setmana cultural’19

Emmarcada a la Setmana cultural d’aquest any, alguns alumnes de 4t, 5è i 6è hem fet un taller de geolocalització pels voltants de l’escola. Hem sortit en patinet i amb el telèfon a la mà a la caça i captura de codis QR que ens indicaven pistes, fotos, adreces d’internet, punts cardinals…. Ha estat tot un èxit i ens ho hem passat molt bé. Us deixo l’enllaç del lector del codi que hem fet servir i de la web per generar-los. És un recurs fàcil, ràpid i atractiu que permet moltes aplicacions del dia a dia.

QR DROID

QR CODE GENERATOR

5è: Teatre Sant Jordi

Benvolgudes famílies;

aquests dies estem molt atrafagats amb l’estrena de l’obra de teatre “Sant Jordi”. Els/les alumnes de 5è han pensat, descrit i fet els seus escenaris i els complements que portaran a l’obra (foto). Trobareu més imatges a l’apartat multimèdia. 😉

5è: Visquem el JAZZ i visita a un hort urbà

Benvolgudes famílies;

durant les últimes setmanes hem fet diverses activitats a l’escola relacionades amb diferents assignatures. Per una banda hem rebut la visita del Roc Alemany Casanovas, que ens ha fet una xerrada sobre el JAZZ, els seus inicis, la seva evolució i a què cal posar atenció quan ho escoltem.

Per altra banda, hem anat a visitar un hort urbà al costat de l’escola. Hem aprofitat per parlar de plantes aromàtiques i medicinals i hem fet un petit recull d’herbes que farem servir durant l’última sessió del taller de cuina. Si voleu veure més fotos, a l’apartat multimèdia les trobareu.

5è: Sant Jordi 2019

Benvolgudes famílies;

després de Carnestoltes, comencem un nou projecte que ens acompanyarà ja fins al final del 2n trimestre: l’obra de teatre de Sant Jordi. Treballarem les característiques del text teatral, la forma, la descripció dels escenaris, els personatges l’expressió corporal i el llenguatge no verbal. Aquests dies hem repartit els papers i comencem a preparar tot el que aquesta representació comporta (escenaris, atretzo, vestuari…). Aquí us deixo l’obra de teatre per si la necessiteu. El 9 d’abril farem la representació davant tots els nens i nenes de l’escola… Us mantindrem informats. 😉

TEXT SANT JORDI (retocat)

5è: Carnestoltes’19

Benvolgudes famílies;

després d’aquests dies tan intensos us deixo el vídeo de les comparses així com fotos del dia de Carnestoltes i el Dijous gras. Les trobareu a l’apartat “multimèdia” d’aquest mateix bloc.

Salutacions

5è: Receptari de classe

Benvolguts nens i nenes;

aprofitant que dilluns comencem els tallers de cuina i que el dijous vinent serà el dia de la truita, us animo a cuinar aquest cap de setmana el vostre plat preferit. Deixeu registrat en aquest FORMULARI el nom, els ingredients i la preparació del plat. Amb tots els formularis, hem fet un recull  per tots els membres de la classe.

Bona cap de setmana i bona cuina!!

5è: Una bona rebuda

A moltes escoles dels Estats Units, conscients de la importància de saludar-se amablement, s’ha posat de moda rebre els alumnes amb una salutació molt especial. Els vídeos en què es veuen aquestes entrades a classe tan especials s’han fet virals i reben milers de visites a internet. És important  mantenir i potenciar el costum que tenim les persones de saludar-nos quan ens trobem: una salutació carinyosa segur que ens posa de bon humor, mentre que trobar-nos amb algú que no ens diu res o ens tracta amb indiferència ens posa tristos…
Que en penseu?

5è i 6è: Dones, ciència i tecnologia (Núria Salán)

Aquesta tarda ens ha visitat la Núria Salán, professora de la UPC i ens ha fet una xerrada molt interessant sobre el paper de les dones en la ciència i la tecnologia. Hem parlat de moltes coses i ens ha descobert dones científiques i inventores molt importants que per desgràcia no tenen tanta rellevància com els homes. Aquí us deixo l’enllaç de la seva conferència.

5è: Genially és genial!

GENIALLY és una eina fantàstica per crear presentacions, a l’estil PowerPoint, però modernitzades amb animacions, dissenys i stickers propis per a decorar cada treball que vulguem realitzar amb Genially. Es poden crear pòsters, presentacions, línies cronològiques, documents, mapes temàtics, postals i Infografies. Genially ofereix plantilles predissenyades a les quals només hem de modificar la informació que vulguem i després pots descarregar el material una vegada acabat.  Genially permet afegir imatges, textos, àudios, vídeos i fotos als materials i compta amb milers d’opcions de disseny i animació dels elements que s’inclouen en els treballs.