Avui, abans del festival de Nadal, els nens i nenes de l’escola hem fet un taller de zumba dance. Ens ho hem passat superbé però ens hem cansat una passada!!!!
Sort que hem pogut descansar una mica per què sinó…
![]() |
Avui a l’escola, dos monitors del Consell Esportiu de les Garrigues ens han vingut a fer el taller de sensibilitat amb l’objectiu principal de treballar l’empatia vers les persones amb dificultats motrius i sensorials. A través de les activitats que hem fet, els alumnes han pogut vivenciar l’esport com si tinguessin alguna patologia crònica. D’entre les diferents activitats, hem practicat el futbol per a cecs (Goalball), el volei per persones sense mobilitat al tren inferior, el futbol amb les mans estirats a terra, el bàsquet amb una mà i peu coix i, finalment, el futbol amb una pilota de rugbi.
Malgrat la dificultat, felicitar als alumnes per l’esforç, l’entrega i l’actitud. Enhorabona a tots/es!!
![]() |
![]() |
Photo album created with Smilebox |
A la classe de medi, els alumnes de CM hem estat estudiant, entre altres coses interessants, les plantes. L’experiment proposat va ser extreure clorofil·la de les fulles i tintar una tira de paper per veure aquest element els hi dona color. A més, per fer més proves sobre aquest fet de tintar tires de paper, vam realitzar un altre experiment posant una tira de filtre de cafè dins de l’aigua. El color negre ens va sorprendre ja que vam veure un munt de colors!
Ens ho vam passar superbé!!!
Voleu veure l’experiment de la clorofil·la?
![]() |
En las últimas sesiones de castellano oral hemos aprendido a debatir sobre diferentes temáticas.
Primero, aprendimos cómo debatir con las explicaciones de clase y el visionado de unos vídeos sobre competiciones interescolares de debate.
A continuación, realizamos pequeños debates sin preparación previa. No nos salió muy bien, pero ya sabemos que el inicio de una actividad nueva es difícil.
Después de estas improvisaciones, empezamos el debate sobre las tareas domésticas (este sí que estaba más preparado). Salió bien pero nos faltaba un poco para aprender a argumentar bien, escucharnos y replicar a los otros compañeros y compañeras.
Finalmente, hemos preparado un debate sobre el tema “la huelga”. Como se suele decir… ¡a la tercera (sesión) va la vencida! Y esta vez sí que hemos argumentado y discutido muuuuuy bien.
Aquí os dejamos unas fotografías…
![]() |
Avui hem observat diferents característiques de la llum, una d’elles és la refracció. Hem ficat aigua en un got transparent i hi hem introduït un bastó. Hem observat que semblava que estés tallat però no n’estava, sinó que els raigs de llum havien canviat de direcció. Després hem ficat el dit a l’aigua i hem comprovat que es veu més gros, això també és degut a la refracció de la llum.
Un altre efecte de la llum, que hem estudiat, és la reflexió que consisteix en que els rajos de llum canvien de direcció en xocar contra una superfície. Ens hem divertit molt fent seguir diferents rutes als rajos del sol mentre jugàvem amb els miralls.
![]() |
![]() |
Els alumnes de CM estem estudiant l’aigua i les seves propietats. Després d’haver vist com l’aigua erosiona les roques experimentant amb la sorra del pati, vam voler observar la força d’aquest element i alguna de les seves sorprenents conseqüències.
Hem partit de la hipòtesi que l’aigua pot afectar el seu entorn transformant-lo, pel que hem experimentat amb escuradent i aigua. Aquí us deixem un tastet en forma de fotografies que expliquem pas a pas tot el procès que hem seguit.
Esperem que us agradi, ja que nosaltres ens hem sorprès i hem gaudit força d’aquesta activitat!
![]() |
El dia 31 vam celebrar LA CASTANYADA. Després d'una petita mostra d'activitats que haviem preparat a classe (recitació de poemes, cançons, teatre, interpretació instrumental), els alumnes de sisè ens vam disfressar de castanyers i castanyeres i vam convidar a menjar castanyes a tots els que ens havien acompanyat: pares, mares, avis, àvies,...
veure un petit repertori?
![]() |
![]() |
Els alumnes de CS ens vam preguntar què era més important per a la vida: l’aigua o els altres nutrients. Llavors vam decidir fer un experiment per a poder-ho descobrir.
Vam portar llenties a l’escola i les vam sembrar en diferents condicions: unes amb terra i les vam regar, unes altres sense terra però també les vam regar, les terceres amb terra però no les regàvem i finalment, en vam plantar amb cotó i no les vam regar. Al cap d’uns dies vam comprovar que havien germinat només les que regàvem i que creixien amb més força les que tenien els altres nutrients i, per tant, vam arribar a la conclusió que l’aigua és imprescindible per a la vida, però que els altres nutrients també són importants per a un creixement equilibrat.