LLEGIR A CASA

Aquesta activitat és un projecte que busca la col·laboració de la família per a estendre i afavorir l’hàbit lector que consisteix en gaudir del plaer de la lectura amb els fills i filles.

Aquest projecte pretén orientar i aconsellar a les famílies sobre estratègies de lectura, llibres i textos que són interessants per als alumnes i per als propis pares.

Es tracta de compartir una estoneta del seu temps amb els seus fills, sigui llegint amb ells o parlant del que han llegit o del que llegeixen. Tots els mesos, es comprovarà qui va complint el pla i al final de curs les famílies que hagin llegit un nombre de  dies  estipulat , rebran un diploma de Família Lectora.

 Es repartirà un fulletó/ tríptic on es donen orientacions sobre com portar a terme aquest projecte i uns fulls de registre que enganxarem a l’agenda on han de constar els dies que es fa l’activitat a casa. 

OBJECTIUS:

  • Implicar la família per estendre l’hàbit lector entre els alumnes.
  • Orientar i aconsellar als pares en l’elecció de llibres i estratègies a utilitzar per afavorir l’hàbit lector amb els seus fills.
  • Acostar tota la comunitat educativa a la biblioteca escolar i a la biblioteca pública.
  • Aconseguir que les famílies comparteixin una estoneta cada dia amb els fills, i que es dediquin a llegir tots plegats.

DESENVOLUPAMENT DE L’ACTIVITAT

Aquest projecte pretén, com hem explicat en la presentació, implicar les famílies en fomentar l’hàbit lector entre els alumnes, fent que la lectura sigui una activitat compartida  i una activitat on podem gaudir tots plegats dels llibres.

 El Tríptic que es donarà a les famílies consta dels següents apartats:

  • Carta adreçada a les famílies on s’explica en què consisteix el projecte i la importància del projecte tant pels nens com per a ells.
  • Orientacions per a llegir en família. En aquest apartat s’exposen algunes estratègies de lectura i recomanacions segons les edats dels lectors.
  • Recomanacions per a crear i desenvolupar l’hàbit lector en l’àmbit familiar. En aquest apartat es comentaria el que cal fer i el que cal evitar quan llegim amb els nens a casa.
  • Calendari de lectura i cupons on s’han d’encerclar els dies que han llegit amb els seus fills i on , també, han de signar  ells.
  • Els llibres i les edats. On s’expliquen quins llibres són adequats a cada edat. Aquí s’explica , també, maneres d’apropar els nen a la lectura , com pot ser l’ús de les biblioteques, visitar llibreries, etc..
  • En el nostre cas hem aprofitat per facilitar a les famílies el petit catàleg d’ABACUS “Històries menudes” amb referències bibliogràfiques per a tots els cursos. Un catàleg que es subministra gratuïtament a demanda dels centres.

En dos fullets a banda es reprodueix un calendari per mesos per tal d’assenyalar els dies que llegeixen a casa i al costat signar-ho com a pare/mare o tutor. Els fullets s’enganxen a les darreres pàgines de l’agenda.

Quan s’hagi fet el buidatge final es farà entrega a les famílies que hagin aconseguit un mínim de dies del diploma de Família Lectora, diploma que els alumnes de Cicle Superior dissenyaran. L’entrega es farà personalment junt amb els informes de fi de curs.

En alguna hora de tutoria cal parlar a classe de com va per casa, què llegeixen, si han llegit amb el pare o mare, o algun familiar…..

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *