L’HORA DEL CONTE A LA BIBLIOTECA

És una activitat habitual a Educació Infantil i més esporàdica a cicle inicial.

Els alumnes fan l’activitat al racó de contes de l’aula o el racó de contes de la biblioteca.

Objectius:

  • Conèixer i estimar els contes clàssics.
  • Conèixer els llibres que hi ha a la nostra biblioteca.
  • Localitzar, dins de la biblioteca els llibres adequats a la seva edat.
  • Aprendre a escoltar narracions .
  • Odre i cura dels llibres utilitzats.

 Desenvolupament de l’activitat:

Un cop a la setmana, un grup d’alumnes de cicle infantil es troben a la biblioteca. S’asseuen en cadires apropiades, que permetin veure el narrador, i allí comença l’activitat de l’hora del conte.

La biblioteca s’ha guarnit amb un decorat senzill, normalment és un objecte simbòlic que és allà present, vetllant la festa; pot ser un instrument musical, una espelma o qualsevol estri que presideixi cerimònia. També hi és present la mascota de la biblioteca, el nostre CLORET.

Aquest decorant va variant. No és del tot necessari perquè l’interès pel conte és suficient per aconseguir l’atenció des del primer moment. La seva funció és simbòlica.

Moments en què dividim una sessió de cicle Infantil:

  1. 1. Coneguem el fons de l’escola.
  2. 2. La Narració.
  3. 3. Mirem llibres.

Bibliografia :

GRUP BIBLIOMÈDIA DE LA FMRPC. La biblioteca mediateca d’infantil a secundària. Diputació de Barcelona xarxa de municipis, 2005

Aquest mes d’octubre hem explicat diferents contes sobre la Castanyada.

–         La castanyera

–         Maria la castanyera.

–         La castanyera de la ciutat.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *