QUI MANA A CASA?

El passat dijous 17 d’abril, al vespre,  l’AMPA de l’escola va organitzar una nova xerrada de la nostra escola de pares i mares.
En aquesta ocasió, la conferència tractava de “Qui mana a casa?”, una interessant visió de com marcar els límits a l’hora d’educar els nostres fills i filles. La xerrada va anar a càrrec de la doctora en psicologia i professora del Departament de Pedagogia Aplicada de la UAB, Maria Jesús Comelles.
L’etapa de creixement, desenvolupament i maduració dels 0 als 6 anys és una de les més importants. Com a pares i mares, cal valorar el que necessiten els infants d’aquestes edats per crèixer i formar-se en tots els sentits ( físic, psíquic i emocional).
Concretament, a l’etapa dels 3 als 6 anys, els infants proven, busquen descobrir el seu entorn com el seu “jo“, es situen dins la família, a l’escola, amb els amics… actuant, experimentant, coneixent el món que els envolta aniran aprenent.
Com establir límits, sense perdre’ls!! Cal donar seguretat als infants per crèixer, formar la personalitat i ajudar-los a madurar. Cal ser rígid i pacient. Tot té el seu moment!!
La família ha de proporcionar afecte, a d’afavorir la comunicació i la convivència, a d’establir límits i pautes clares.
Maria Jesús Comellas va proporcionar eines i pautes als pares i mares des d’un punt de vista professional i a la vegada, ho va transmetre d’una manera molt planera i divertida. Aquestes sessions permeten a les famílies compartir dubtes i experiències, tot reflexionant sobre l’educació i del paper de la família i l’escola.