SORTIDA A LA COMISSARIA DE MOSSOS I A RÀDIO OLOT

El dijous 4 d’abril els alumnes de Cicle Mitjà i Cicle Superior vam anar a Olot amb el bus transversal.

Primer vam esmorzar al costat de la comissaria dels mossos, i després vam entrar perquè ens ensenyessin tota la comissaria. A més, ens van fer una important xerrada on els mossos ens van explicar què feien i com ho feien.

Després, vam anar caminant fins a Ràdio Olot on també ens van ensenyar com treballaven i ens van deixar escoltar una falca i un programa gravant en directe.

Per últim vam dinar al parc dels gegants i vam jugar fins que vam tornar a agafar el transversal per tornar a l’escola.

Va ser un dia espectacular que no oblidarem!!

Alumnes de CM i CS

HA ARRIBAT LA PRIMAVERA !!

El passat dia 2 d’abril algunes alumnes de 6è vam anar a l’aula verda amb les nenes i nens de P-4 i P-5, a explicar  com es reprodueixen les plantes.

Vam  fer grupets de tres petits i una de nosaltres, cada grup feia unes activitats a través d’unes seqüencies temporals que havíem preparat durant el 1r trimestre sobre la reproducció de les plantes. Després vam acompanyar als petits al pati i allà vam  plantar llavors de cigrons i fesols.

Creiem que els va agradar molt i nosaltres també ens ho vam passar super bé!

ALUMNES DE 6è: Aina, Ona, Neus, Jashanpreet, Assetou i Júlia G.

XLIV CONCURS LITERARI INFANTIL I JUVENIL DE LA GARROTXA

El passat dissabte 23 de març al centre cívic de Sant Jaume de Llierca es van lliurar els premis literaris infantils i juvenils de la Garrotxa 2019, coneguts popularment com a “Òmnium”. L’alumna de cinquè Xènia Badosa Costa va obtenir el segon premi de prosa amb la seva narració “La selfie més esperada”.  Enhorabona Xènia!

LA FORÇA DE L’AIGUA

El dia 12 de març, els alumnes de CM i CS vam anar a Sant Pau de Segúries i  a la Colònia Estabanell, que es troba entre Camprodon i Sant Pau de Segúries.

Al matí vam agafar l’autocar per anar a Sant Pau de Segúries d’excursió. Vam anar a una Colònia, que es diu Estabanell. Allà ens van rebre uns nois molt amables que es deien Xavi i Pau.

Primer de tot vam esmorzar al parc per agafar forces, quan van acabar vam fer sis grups per investigar la colònia fent una gimcana. Vam descobrir moltes coses que no sabíem: ens van explicar que van construir la colònia perquè hi havia una fàbrica tèxtil, que funcionava amb la força de l’aigua del riu Ter,  i per què la gent no hagués d’anar cada dia a peu a la fàbrica van fer un petit poble, on hi vivien els treballadors i hi tenien de tot (escola, església, cinema, teatre, hort, cases, botiga…). També ens van explicar que antigament la colònia es deia Matabosch

Desprès ens va recollir l’autobús i ens va dur a dinar en un parc de Sant Pau de Segúries. En finalitzar el dinar vam visitar la centra hidroelèctrica, acompanyats d’en Jaume, un treballador de la centra. També vam anar al lloc on netejaven l’aigua.

Va ser un dia fantàstic!

Alumnes de cicle mitjà

(fragments extrets de diferents textos)

FEM DE PASTISSER: CÓC DE CARABASSA

Relacionat amb un treball a publicar a l’agenda escolar del curs 2019-20, els alumnes de cicle superior hem realitzat un petit treball relacionat amb l’origen, la història i l’elaboració receptes a partir de la carabassa. El treball va finalitzar amb un taller on vam elaborar un Cóc de Carabassa.

Inicialment vam buscar informació dels ingredients i els passos per l’elaboració del pastís. Un cop feta la recerca, els alumnes repartits en petits grups i equipats amb davantal i espàtula ens vam disposar a iniciar la preparació al menjador de l’escola. Cada grup d’alumnes elaborava un petita part de la recepta per tal d’anar avançant en el procés. Un cop finalitzada l’elaboració vàrem donar les safates a la Sílvia (cuinera de l’escola) per tal que ens les posés al forn a coure. El dia següent vàrem posar el sucre glaç al damunt dels pastissos, vam repartir-los i ens els vàrem menjar. Per cert, estaven boníssims!

ABANS DEL PAPER: PAPIR I JEROGLÍFICS

El dimarts 5 de març els alumnes de CM i CS vàrem anar al Molí de la Farga de Banyoles.

Allà la Mamen, la monitora, ens va explicar el que faríem. Vàrem fer un punt de llibre amb paper artesanal que fan amb cotó. Hi vam escriure  el nostre nom escrit amb glifos que és l’escriptura jeroglífica, com la dels egipcis.

Llavors en Jordi que fa de paperaire; també vam fer una espècie de papir amb la fulla de blat de moro empastifant les fulles amb cola blanca diluïda i col·locant-li de forma vertical i horitzontal al damunt d’un plàstic fent un quadrat. Ens van explicar com acabar de fer el nostre papir; un cop a l’escola hem hagut de premsar-ho durant tres dies i j després ho haurem d’estendre.

Poc després d’acabar els tallers, ens vam posar en marxa cap al Parc de la Draga al costat de l’Estany de Banyoles on vam dinar, jugar i gaudir molt.

Va ser un dia fantàstic!

ARNAU BERMUDEZ I AINA SALVADOR

6è – Cicle Superior

VISITA A LA DEIXALLERIA MÒBIL

Emmarcada dins les activitats del Projectes sobre el Reciclatge, el passat dilluns 11 de febrer els alumnes de cicle superior vam anar a veure la Deixalleria mòbil. Un cop a la Deixalleria els alumnes van fer un treball d’observació i registre per tal de traduir les dades en un gràfic que ens mostrés el tipus de residus que més es reciclen a Castellfollit.

GRAFICS DE LES DEIXALLES A LA DEIXALLERIA MOBIL DE CASTELLFOLLIT