LA FORÇA DE L’AIGUA

El dia 12 de març, els alumnes de CM i CS vam anar a Sant Pau de Segúries i  a la Colònia Estabanell, que es troba entre Camprodon i Sant Pau de Segúries.

Al matí vam agafar l’autocar per anar a Sant Pau de Segúries d’excursió. Vam anar a una Colònia, que es diu Estabanell. Allà ens van rebre uns nois molt amables que es deien Xavi i Pau.

Primer de tot vam esmorzar al parc per agafar forces, quan van acabar vam fer sis grups per investigar la colònia fent una gimcana. Vam descobrir moltes coses que no sabíem: ens van explicar que van construir la colònia perquè hi havia una fàbrica tèxtil, que funcionava amb la força de l’aigua del riu Ter,  i per què la gent no hagués d’anar cada dia a peu a la fàbrica van fer un petit poble, on hi vivien els treballadors i hi tenien de tot (escola, església, cinema, teatre, hort, cases, botiga…). També ens van explicar que antigament la colònia es deia Matabosch

Desprès ens va recollir l’autobús i ens va dur a dinar en un parc de Sant Pau de Segúries. En finalitzar el dinar vam visitar la centra hidroelèctrica, acompanyats d’en Jaume, un treballador de la centra. També vam anar al lloc on netejaven l’aigua.

Va ser un dia fantàstic!

Alumnes de cicle mitjà

(fragments extrets de diferents textos)