MINI-HANDBOL A L’ESCOLA ESTEVE BARRACHINA

Ja fa cinc anys que es va inicar a la nostra escola l’actvitat de mini-hanbol; en el seu moment era l’única proposta de hanbol a nivell municipal, i actualment es l’únic équip municipal que participa en la lliga escolar organitzada pel consell esportiu del Baix Llobregat.

Però fem una mica d’història…
El promotor que s’iniciés aquesta activitat és el mestre d’Educació Física, en Josep Molina. Ell és qui ha assentat les bases d’aquest projecte, així com l’encarregat de fer d’entrenador dels primers equips que va tenir l’escola. Es gràcies a la seva decisió, que l’escola Esteve Barrachina és des de fa alguns anys un dels 3 principals equips escolars de mini-handbol de la comarca.
L’entrenador actual des de fa dues temporades és en Jose Manuel Serrano, de 27 anys i en farà 14 que esta relacionat amb l’handbol. Als 18 anys va començar a exercir d’entrenador i a per transmetre als nens i nenes tota la “màgia” i els valors d’aquest esport. Uns anys més tard, aquesta decisió li obriria les portes a trobar la seva vocació com a docent i a completar la carrera de magisteri en l’especialitat d’Educació Física.

Els equips

El curs passat teníem un únic equip format per 14 nens i nenes de diversos cursos entre 4rt i 6è de primària. Aquest any l’activitat ha crescut i tenim 2 equips: un aleví (10-11 anys) i un pre-benjamí (6-7 anys).

Equip dels “petits”
És la novetat d’aquest curs, està conformat per 7 nens i 3 nenes de 1er i 2on de primària principalment provinents de l’activitat de pre-esport.

Equip dels “grans”
Està format per 15 jugadors: 11 nens i 4 nenes de cursos entre 3er i 6é de primària. Aquest equip va iniciar-se l’any passat i manté gran part dels seus integrants tot i que també ha tingut noves incorporacions. L’equip aleví participa a la lliga organitzada pel Consell Esportiu del Baix Llobregat. Per raons tècniques hem decidit que aquest curs només entrin en competició els alumnes de 5é i 6é, els de la resta de cursos únicament entrenen per assolir les bases tècniques i tàctiques el més ràpidament possible i així estar preparats per competir el pròxim any.

En José diu: “A més d’ ensenyar-los conceptes tècnics i tàctics que no són pocs, la meva intenció es la de donar a conèixer aquest esport i educar els nens inculcant-los valors que no només són vàlids en la pràctica esportiva sinó en la vida diària: solidaritat, companyerisme, esforç, sacrifici, treball en equip, respecte, confiança, ..”

Objectius i plans de futur

De cara a la propera temporada el seu objectiu principal és que l’activitat segueixi creixent , que cada cop més nens i nenes del centre s’animin a practicar aquest esport. La segona prioritat és un xic més concreta; consisteix en il·lusionar els jugadors i jugadores de l’ equip pre-benjamí , per garantir la seva continuïtat i seguir treballant per tal que el curs vinent puguin entrar en competició.

Endavant equip de mini-handbol!!
Gràcies Jose!!
Gràcies nens i nenes..