EXTRAESCOLAR BATUKA, ESCOLA ESTEVE BARRACHINA

Ja fa  6 anys que l’AMPA de l’escola Esteve Barrachina ofereix “BATUKA” com a extraescolar, amb gran èxit, sobretot entre les nenes. A Alguns els semblarà, quan sentin el nom per primera vegada, que es tracta de timbals… o percussió…, però  NO!!!

Batuka és una disciplina d’aeròbic que es  es practica a través de ritmes llatins (samba, reggaeton, rumba flamenca) i techno / dance (eurotrance, techno-merengue, dance…). La Batuka va ser creada l’any 2006, a través del programa de televisió “Operación Triunfo”. És un forma divertida de fer excercici a més de millorar el sentit del ritme i la coordinació.I tenim la gran sort de comptar amb una de les fundadores d’aquesta modalitat…

Les classes són impartides per la Núria Moreno, vinculada al món del fitness i la dansa des del 1996 , sempre treballant com a coreògrafa de grups infantils. Ballarina oficial del grup BATUKA LATIN  ha realitzat gales televisives al programa “Operación Tiunfo”, entre d’altres .

L’objectiu de les classes , diu la Núria,  és desenvolupar moviments de diferents estils: funky-hop, latino, jazz i acrobàcies, agrupant-los coreogràficament per desenvolupar el coneixement motriu , la creativitat, coordinació i agilitat corporal. Aquesta activitat es realitza sempre d’una manera lúdica. Les nenes estan encantades…Una mare comenta que el dilluns és el dia que es desperta amb  més ganes d’anar a l’escola … i és perquè tenen Batuka…és el millor dia de la setmana. Les nenes que en fan comenten que els  agrada molt però que un dia és poc que en farien tots el dies de la setmana… fins i tot una diu que en faria un milió de dies si poguessin … La tasca pendent és que s’hi apuntin més nens … mentrestant l’activitat rutlla amb entusiasme!