La Xina!

HOLA, FAMÍLIES!

AVUI, UNA ALUMNA DE CINQUÈ DE L’ESCOLA, HA VINGUT A LA NOSTRA CLASSE PER EXPLICAR-NOS CURIOSITATS I COSES TÍPIQUES DE LA XINA!

PER COMENÇAR, ENS HA DIT QUE LA BANDERA XINESA ÉS DE COLOR VERMELL (AMB CINC ESTRELLES, UNA GRAN I QUATRE PETITES, TOTES DE COLOR GROC) PERQUÈ ELS XINESOS CREUEN QUE EL COLOR VERMELL ÉS EL COLOR DE LA SORT! PER AIXÒ, QUAN REBEN EL NOU ANY, ELS XINESOS I LES XINESES VAN VESTITS D’AQUEST COLOR, PERQUÈ ELS PORTI MOLTA SORT AQUELL NOU ANY!

A MÉS A MÉS, ENS HA EXPLICAT QUE UNA FIGURA MOLT REPRESENTATIVA DEL SEU PAÍS ÉS EL DRAC! UN DRAC AMB EL COS MOOOLT LLARG I SEMBLANT AL D’UNA SERP, I QUE LES PERSONES EL FAN MOURE DES DE SOTA AMB UNS PALS!

TAMBÉ HEM APRÈS QUE ELS XINESOS FAN SERVIR UNS PALS PER MENJAR DURANT ELS SEUS ÀPATS, I QUE LES BOLES D’ARRÒS AMB CARN (EN EL SUD DEL PAÍS) I LES BOLES DE MASSA BULLIDES (AL NORD DEL PAÍS) SÓN ELS MENJARS MÉS TRADICIONALS.  ENS HA FET SABER QUE EL TÉ VERD, ÉS LA BEGUDA MÉS TÍPICA D’ALLÀ.

TOT SEGUIT, ENS HA PARLAT SOBRE LA VESTIMENTA TÍPICA DE LA XINA, I ENS HA ENSENYAT UN PARELL D’IMATGES PERQUÈ ENS FÉSSIM UNA IDEA DE COM ERA LA ROBA, COM EL HANFU I EL QIPAO (ENS HA ENSENYAT COM ES PRONUNCIEN AQUESTES PARAULES I NOSALTRES  HEM INTENTAT DIR-HO DE LA MATEIXA MANERA, TOT I QUE ERA UNA MICA DIFÍCIL) ENTRE ALTRES.

UNA ALTRA COSA QUE ENS HA COMENTAT, ÉS QUE LES CASES  I SOBRETOT ELS CARRERS, S’IL·LUMINEN DE FANALETS DURANT LES FESTES MÉS TRADICIONALS. TAMBÉ, HI HA UNS FANALETS AMB EL PAPER DE COLOR BLANC ON LA PERSONA POT ESCRIURE UN DESIG ABANS DE FER-LO VOLAR, I SI ES CREMA I NO ACONSEGUEIX SEGUIR EL SEU VOL, SIGNIFICA QUE AQUELL DESIG NO ES COMPLIRÀ.

HEM POGUT FER-LI PREGUNTES I DIR-LI QUÈ ÉS EL QUE MÉS ENS HA AGRADAT DE LA SEVA EXPOSICIÓ. A LA  MAJORIA DE GRANOTES EL QUE MÉS ENS HA AGRADAT ÉS EL DRAC, ELS FANELETS I LA BANDERA!

EN ÚLTIM LLOC, LI HEM PREGUNTAT SI SABIA ESCRIURE LA PARAULA GRANOTA EN XINÈS, JA QUE AQUEST ANIMAL ÉS MOLT SIGNIFICATIU PER NOSALTRES PERQUE ÉS EL NOM DE LA NOSTRA CLASSE, I SABEU QUÈ? SÍ QUE ENS HO HA SABUT ESCRIURE EN LLETRES XINES! I ENS HA ENSENYAT COM ES PRONUNCIA DE MANERA CORRECTA! (XINGUÀ). SÓN UNES LLETRES MOLT DIFERENTS A LES NOSTRES!

PER ACABAR, TOTES LES GRANOTES LI HEM DONAT LES GRÀCIES PER HAVER VINGUT A LA NOSTRA CLASSE I  EXPLICAR-NOS TANTES COSES QUE NO SABÍEM SOBRE AQUEST PAÍS, LA XINA! HA ESTAT MOLT INTERESSANT! MOLTES GRÀCIES, SIGI!

PER VEURE UN PETIT RECULL DE FOTOGRAFIES D’AQUESTA EXPOSICIÓ, CLIQUEU LASEGÜENT IMATGE!