4 DIES AMB ELS ALUMNES DEL ZER EL SOLSONÈS

Durant 4 dies els alumnes de les 7 escoles que configuren el ZER del Solsonès han conviscut amb nosaltres i han recorregut L’Escala i els seus encontorns per entendre i valorar aquest paisatge i el nostre patrimoni.

Han començat recorrent la duna d’Empúries i amb l’ajut del GPS han descobert les plantes de dunes, els moviments de la sorra i la gestió de la duna, en definitiva la història d’aques bocí de paisatge.  Als Aiguamolls, han gaudit de l’espectacle de les cigonyes, flamencs, ànecs i fins a 40 espècies d’ocells més; també han descobert les daines, els cavalls i, fins i tot, una rata pinyada, que a Solsona en diuen “Voliac”, que prové de Buriec, que al seu torn ve de “Muriec”, una paraula que ve del llatí mure-caecu, muris ‘rata’, i caecus, ‘cec’. Encara que aquest mamífer no és cec del tot.

El que més ens ha sorprès però, als Aiguamolls, és que la noia i el noi que estaven anellant ens han convidat a participar de la tasca, ens han explicat amb pèls i senyals el procés d’anellament i han deixat que els nostres alumnes alliberen ells mateixos l’estornell i la Boscarla mostatxuda que han anellat. Una experiència inoblidable!

També han visitat L’Escala i n’han descobert el seu passat de vila marinera, han entrat a can Cinto Xuà, han visitat el MASLE i han completat amb èxit “L’auca de l’Anxova salada”. Els grups amb les auques completades:

Finalment no es pot venir a Empúries sense visitar el jaciment grecoromà que fou habitat des del s. VI aC fins al s. III dC i que és una joia a nivell arqueològic i patrimonial.

Gràcies mestres i alumnes de la ZER El Solsonès per confiar i compartir amb nosaltres!