Més sobre Linux

25/11/2004 12:05
El Paco Riviere del DIM ens ha enviat una adreça
molt interessant, una reflexió sobre el per què hem de deixar
d’utilitzar microsoft.

El Paco, a més a més, trobo que fa una bona comparació, compara microsoft amb la xarxa elèctrica:

Y si la compañía eléctrica cambiase la tensión de suministro cada dos
años para forzarnos a cambiar toda la instalación eléctrica y muchos de
los aparatos tampoco sirvieran?

Consideraríamos que la compañía elèctrica tiene derecho a imponer sus
reglas sólo por que la autoridad no se entera de qué va la fiesta, y nos
està haciendo a pasar a todos por el tubo para lograr sus objetivos?

(El sistema operativo es la base sobre la que se instalan todos los
demás programas – Un poco como la tensión a la que se enchufan todos los
aparatos eléctricos)

L’article que ens ha passat el Paco és Microsoft y el resto de nosotros
Karl Fogel

Un comentari a “Més sobre Linux

  1. ma — 26/11/04
    beh…….. comprar el món virtual amb el món real és un dels errors k fan els no-entesos
    (i de regal una explicació de perquè no és correcte) aksta comparació no té sentit perquè en el món virtual dels ordinadors les coses es poden copiar. Un programador, escriptor o músic fa UN sol objecte (representat en un fitxer) i es fa copiar-i-pegar ad infinitum.
    En el món real, un cuinar fa un plat de macarrons i si en necessita dos n’ha de cuinar dos, i si demà vol un altre plat de macarrons els ha de tornar a cuinar.
    I si un electricista vol corrent a dues habitacions ha de posar cables a una habitació, i….. tornar a posar cables a la segona habitació. El copiar-i-pegar no serveix
    I ara que ho torno a llegir, resulta k això és una comparació per deixar de fer servir Microsoft? Doncs que es prepari, perquè així funciona *tota* la tecnologia. Jo em vaig comprar una camara digital fa 3 anys, i ara en vull una altra.
    Que n’aprenguin!
    anna — 26/11/04
    Carai ma, en el món no virtual, em sembla que anomenat real, també es copia… o és que Gütemberg, l’inventor de la imprenta, no va fer possible que els llibres es deixessin d’escirure a ma per poder-se difondre i copiar en milers de còpies…
    Et sona el copy right… també és del món real, i parla de drets de copia, i és evident que de plats de macarrons cada dia seran diferents però no així la recepta.
    De fet si jo vull fer una web, demà si l’he de fer s’un altre aspecte hauré de fer un altre…..
    Per acabar, seran entesos o no (crec que el Fogel ho és, i el Riviere bastant) però jo trobo que les comparacions són bones, no només perquè et permeten explicar cada vegada més les coses, si no perquè trobo que cada vegada hi ha més apropament entre allò virtual i allò real.
    De fet, ara estic parlant dins d’una realitat virtual, això vol dir que no és real? No et serveix a la realitat quotidiana la realitat virtual del teu blog?
    😉
    anonim — 16/12/04
    Ets molt lliure de voler una altra càmara al dia següent mà.
    La qüestió és si et sentiries igual de lliure si al dia següent et diguèssin que la teva càmara ja no serveix pel motiu tècnic “xyz”
    Paco Rivière

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *