Els nens i nenes poden crear continguts!

Des de l’entorn DIM m’han fet arribar:
PITAGORAS Una web (presentació de Power Point) feta per una nena de 6è de primària.

No hi ha dubte: Els nens i nenes també poden omplir de contingut la xarxa.

I en aquest sentit, cal remarcar la web de les 7 diferències que estan fent els alumnes de cicle superior del Ceip Drassanes . Els nostres alumnes també poden crear activitats interactives que poden realitzar altres alumnes:

Les 7 diferències



Un comentari a “Els nens i nenes poden crear continguts!

  1. ma — 17/10/04
    “els nens i nenes poden crear continguts”, kina frase més bèstia. Políticament correcte la miris per on la miris, i poc informativa com n’hi ha poques.
    Una frase inspirada per “una nena fa un powerpoint”, els powerpoints son el lloc menys indicat per dir alguna cosa amb contingut. I com si una sola nena fos “els nens i nenes”. Els powerpoints són la cosa més buida k et pots imaginar, pots passar-te hores i hores sense dir res o dient obvietats. Obvietats de l’estil “els nens i nenes poden crear continguts”.
    anna — 17/10/04
    Uf, ma… et podria pegar un discurset dels meus, però prefereixo simplement escriure’t un parell de definicions, tretes de l’enciclopedia catalana:
    Contingut:
    Matèria d’aprenentatge fixada pels currículums escolars
    Matèria d’un discurs, una obra, etc, en oposició a la forma
    Comprensió
    contingut manifest: El somni tal com és evocat i relatat pel qui l’ha tingut
    Ara et poso la definició de “nen-a” (entenguis nen i nena):
    Infant, noi petit.
    A veure ma, suposo que ja t’hauràs adonat de l’absurditat del teu comentari i haurà entès que no és gens bèstia dir que els nens i nenes poden crea continguts, ja que els nens i nenes, o infants o nois petits, poden explicar els seus somnis, poden explicar els “continguts” del currículum escolar, poden explicar el que han comprès… fins i tot i per experiència t’ho dic, fan i poden fer discursos.
    La llàstima és que no se per què, però diria que ets molt jove, i és una llàstima que t’hagis oblidat de la teva pròpia infantesa i de les capacitats que segurament tenies,… o poder no les tenies i per això penses el que penses, però t’asseguro que la majoria dels nois petits, infants… nens i nenes, tenen moltes més capacitats que mols adults o joves grans.
    Per cert, sobre utilitzar el Power point…. pots dir que no t’agrada, però afirmar que no són l’eina més indicada per dir alguna cosa… home fa alguna cosa així com riure, ja que ens agradi o no, és l’eina més utilitzada en qualsevol congrès de temàtica diversa. Per tant, de dir, es diu.
    Alguna cosa més: Evidentment pots opinar en el meu blog, però si us plau t’agraïria que ho fessis amb un cert grau de rigor, no només parlo d’una nena que fa servir un ppt, si no de diferents activitats fetes amb diversos programes… i perquè vegis que no només és una nena fent un ppt (suposo que saps que em refereixo al power point) et deixo que visitis una web, no crec que et faci mal, això si ÉS PLENA D’ACTIVITATS CREADES PER NENS I NENES… EXPOSANT DIVERSOS CONTINGUTS (suposo que a hores d’ara ja sabràs que vol dir contingut i hauràs vist que els infants, nens i nenes, nois petits, de vegades poden crear continguts amb criteris molt més bons que d’altres bastant més grans:
    http://www.xtec.es/ceipdrassanes/novestic.htm
    ma — 17/10/04
    Jo no he dubtat de la capacitat dels infants/joves per explicar coses, d’aki k al final del comentari digui k la frase és obvia.
    Ja sé k per internet és dificil entendre’s, però t’has passat tot el comentari discutint-me una posició k jo no he defensat. En el teu comentari em demanes rigor, jo tmb
    Passem al powerpoint: ja pots riure tant com vulguis k això no et dona la raó. I que el faci servir molta gent no vol dir k sigui adequat.
    Et deixo un link , estic segur k respectes el New York Times, perquè l’article és d’akst diari.
    Destaco de l’article:
    – el pentagon ha prohibit el powerpoint.
    – la nasa diu k una causa de l’accident del shuttle és diu powerpoint.
    No deixis k la realitat t’impedeixi riure.
    anna — 17/10/04
    No entraré a discutir sobre el power point, no sóc pas defensora d’aquest programa.
    Si que he discutit i continuaré discutint sobre el que has dit:
    “els nens i nenes poden crear continguts”, kina frase més bèstia. Políticament correcte la miris per on la miris, i poc informativa com n’hi ha poques.
    Com deies que era una frase poc informativa, i que era bèstia afirmar-la (és veritat que de vegades per internet al no ser cara a cara és difícil entendre’s, però això és textual i ho has dit tu) per aquest motiu t’he informat.
    Tampoc parlaré si respecto o no el NY. Times, crec que tampoc és el tema… ara bé, el que faci o deixi de fer el pentagon, què vols que et digui!! Per mi no és cap model a respectar.
    De totes maneres insisteixo en que no vull entrar en el debat de defensar o atacar un programa que ni em va ni em bé… però que per definció (i això no vol dir que m’agradi) serveix per comunicar continguts (presentacions).
    Quan parlo de rigor no et vull ofendre, però m’agrada anomenar les coses pel seu nom, i el que no podem és parlar sense saber el significat de les paraules que utilitzem, i no et preocupis, que sé que riure és molt sa, i si dic que els teus comentaris em fan riure… serà que internet de vegades no ens deixar expresar-nos correctament, però no necessàriament estic dient que em rigui de tu.
    Però em fa riure quan personalitzem en els mitjans els nostres dubtes i fins i tot ràbies, quan no deixen de ser mitjans.
    Som lliures d’utilitzar el power point o no per crear continguts, però penso que no cal ni santificar-lo ni odiar-lo a mort. És simplement un programa com hi ha tants.
    Per altra banda ma, i de molt bon rollo, és un plaer discutir amb tu.
    ma — 18/10/04
    No estic personalitzant en els mitjans els meus dubtes i ràbies. Quan una cosa no serveix, no serveix, i això és ben fàcil d’entendre. Si un boli no escriu el llences i n’agafes un altre.
    A mi m’és igual si respectes el New York Times, el Pentagon o la Nasa, però val la pena llegir el k diuen perquè potser tenen raó.
    la frase “No hi ha dubte: Els nens i nenes també poden omplir de contingut la xarxa.” pressuposa k fins ara dubtós, i això és una bestiesa. I a sobre m’has acusat de dubtar-ne.
    anna — 18/10/04
    Ho sento doncs, però xaval, t’expliques fatal.
    anna — 18/10/04
    Sobre el ppt si serveix o no, ja t’he dit que no ho penso discutir. Tinc temes molt més interessants per parlar-ne.
    ma — 18/10/04
    no hauria de ser tan dificil rectificar quan t’has ekivocat.
    I això em porta a una conclusió, saber llegir no és fàcil. Moltes vegades llegeixes un text i creus k diu el k tu vols k digui. A mi també m’ha passat.
    I això em porta a una altra conclusió, si volem k els jovencells aprenguin algo els hem d’ensenyar a llegir, les animacions són molt makes, però no ensenyen res.
    anna — 18/10/04
    És que no m’he equivocat ma.
    I la veritat és que jo deixaria aquí la conversa… oi que tu continuaràs pensant el que penses i jo el que penso?
    Evidentment tampoc tinc cap intenció de fer-te canviar d’opinió. No per res! El que passa és que un només apren si està en disposició de fer-ho, i això només vol dir saber escoltar (en el cas que ens pertoca, saber llegir i tenir una bona comprensió lectora, que en el cas d’internet seria el símil a escoltar).
    Qui no vol entendre no entendrà mai, i malgrat sigui una llàstima… crec que hem de respectar que un no vulgui avançar ni veure més enllà de les pròpies idees mentre no impedeixi fer a la resta.
    Per acabar només un comentari, ara si, molt personal: no per escriure amb “k” i estar en contra del que està la majoria, un es converteix amb més “destroyer” i trencador del sistema… tot el contrari, acaba moltes vegades situant-se en extrems massa conservadors.
    anonim — 18/10/04
    Penso que s’ha desviat la conversa en parlar d’una eina quan el que plantejava l’Anna era un altre tema.
    L’Anna parla de pedagogia i en ma vol parlar programes. Crec que s’equivoca en la definició del programa en qüestió. Igual que en l’afirmació: “si volem k els jovencells aprenguin algo els hem d’ensenyar a llegir, les animacions són molt makes, però no ensenyen res.”
    Una cosa no contradiu l’altre. Només em fa pensar que de pedagogia en sap ben poc, això si transmet l’opinió de molta gent gran, que no entèn ni vol entendre l’anomenada “pedagogia moderna”.
    Pere. Professor de secundària.
    ma — 20/10/04
    Pere, del powerpoint n’hem parlat i parlat perquè un comentari meu ha fet riure a l’anna i jo he anat a buscar llocs on expliquen la meva posició, pensant k si el meu comentari feia gràcia, potser llegint-la desenvolupada en un diari es prendria la meva posició amb més respecte.
    Després l’anna s’ha posat a dir coses estranyes com k ella no volia parlar de si respectava el NYT, la Nasa o el Pentagon, cosa k a mi m’és igual, però segurament ella ho fa servir per no llegir-se l’article. També diu k no vol parlar més del powerpoint i en el mateix comentari diu k jo personalitzo en els mitjans els meus dubtes i ràbies. També en el mateix comentari diu k no hem de santificar ni odiar-lo a mort. No està mal per un comentari k comença dient que no vol parlar del powerpoint.
    Sí, jo no he estudiat pedagogia moderna, però he patit el k em sembla k deu ser-ne. Potser només eren invents de profes, stic obert a aprendre pedagogia moderna, idea per idea, concepte per concepte, llegint un blog, akst per exemple Segurament no estaré disposat a comprar-me un llibre k expliqui els ets i uts de la pedagogia moderna, ho dic perquè seria molt facil aviar-me amb bibliografia
    Sí, jo tmb vaig pensar k era per fer el notes kuan algú escrivia amb ‘k’ i coses rares. Reconec k el ‘kuan’ ja ha vingut per hàbit, però el ‘k’ enlloc de ‘que’ és la mar de pràctic, i el ‘tmb’ també és pràctic, sobretot si en el teclat fas servir les dues mans per escriure.
    Ara no tinc el link per aki, però vaig llegir k un organisme oficial de la llengua catalana estava mirant de fer un cataleg o regles de les abreviatures de teclat k podrien ser acceptades (vés a saber en kin context). Res només un comentari.
    Ma. Ex-alumne de secundària
    ma — 20/10/04
    per cert, del comentari de l’anna de sobre el ‘k’, diu k escriure en ‘k’ no em fa més trencador (k segons ella és el k vull ser) sino més conservador (k segons ella és el k sóc).
    Només dir-li k la realitat no és un seguit de causalitats, i k, per exemple, demà puc posar-me una semarreta blava sense k vingui donat perquè porto uns pantalons negres.
    De la mateixa manera puc escriure amb ‘k’ i ser conservador, radical, o qualsevol altre cosa k no tingui res a veure amb un teclat.
    anna — 20/10/04
    Karam, Karam… ma, ja t’ho vaig dir, segurament la frase ja veig que no va ser del tot encertada. No vaig voler dir que m’estigués rient de tu.
    No kal ser tant susceptible. Però és ben cert que quan et llegeixo em despertes un somriure. D’entrada et trobo bastant enginyós tot i que com ja hauràs comprovat, no necessàriament això vol dir que estigui d’acord amb tu.
    Només unes aclaracions: Si et dic que no vull parlar del ppt és pq considero que no era el tema a parlar, per mi és tan sols un programa que he utilitzat en moments concrets per coses concretes. Trobo molt més interessants altres, i el motiu, per la meva banda, aniria molt més lligat a la creativitat (et parlaria de notebook, desktopautor, flash, qualsevol que em permeti crear webs…). Però per mi els programes són només programes, poden ser bons o dolents depen de la utilització que li volguis donar.
    M’alegro de veure que la teva “k” és simplement comoditat (en el sentit d’escriure ràpid) i no una posse. Com veus, jo tb puc utilitzar-ho en un moment donat.
    I una última cosa: em fa gràcia que et consideris víctima de la pedagogia moderna, i gràcia no vol dir que me n’enfoti. Simplement em fa gràcia, suposo que cada generació s’ha de sentir víctima del seus sitema educatiu.
    No se a quin inst vas anar, o escola, i tampoc t’ho pregunto, però quedar clar que no van saber aprofitar el talent que portes a dins.
    I una cosa més, ben segur que el comentari dels teus profes deuria ser: Uf, no calla mai, sempre ha de ser el que tingui l’última paraula. 😉
    ma — 22/10/04
    a veure, de veritat k no em vaig sentir malament de llegir k et feia gràcia. Si va donar la impressió k em vaig ofendre, no va ser així, com a màxim vaig repetir les paraules k tu vas fer servir. La meva única emoció va ser “mira-la k espavilada, com si el k pensa tothom fos correcte”
    Els links només els vaig anar a buscar perquè allà va ser el primer lloc k vaig llegir k el powerpoint no anava bé per comunicar continguts, cosa k em va sobtar, i després de llegir-los, vaig creure k tenien raó.
    mmmm…… és veritat també es pot fer servir ‘tb’ per escriure… encara més ràpid!
    dona, no em considero víctima de la pedagogia moderna, però trobar-se profes k fan invents és força comú.
    Bé, sóc tirant a tímid així k puc estar molta estona mirant i scoltant, però kuan veig una cosa clara -o veig clarament k és fosca- no callo no callo fins k m’han donat la raó o m’han explicat k no la tinc i jo els he entès.
    Perquè al cap i a la fi, si no la tinc és una cosa k vull canviar, i si la tinc no em fa res ajudar-lo a sortir del seu error. I això sense creure k la raó la puc tenir o només jo o només ell.
    apa, fes tu l’últim comentari
    anna — 22/10/04
    Segurament el que passa és que tampoc jo et vull convècer. Segur que t’has trobat profes que fent invents l’han cagat, jo també m’he trobat, però també hi ha aquells immobilistes que no hi ha manera que canviïn les seves pràctiques docents, i és clar també s’equivoques.
    Últim comentari d’aquest blog: Ens trobem amb un altre i segur que continuarem discutint, o al menys, així ho espero. 😉

Respon a varis Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *