En aquest article us presentem la creació del musical ALícia al País de leS meraVelleS que hem dut a terme el curs 2014-15 amb l’alumnat de l’ESO . Ha estat un treball i projecte interdisciplinari i internivells ja que hi han participat tots els cursos d’ESO i diferents àrees.
El repartiment de cursos, tasques i àrees ha estat el següent:
El desenvolupament de les diferents tasques està redactat a continuació:
- PLANIFICACIÓ DE TASQUES/ ASSIGNATURES I CURSOS
TASCA | ASSIGNATURA | CURS |
Guió | Català | 3r d’ESO |
Lletres de les cançons | català | 1r d’ESO |
Música i coreografia | música | 1rd’ESO |
Interpretació | Català/música | 1r d’ESO |
Escenografia i màscares | Visual i plàstica/informàtica | 4t d’ESO |
Making-off/Recull de vídeos, fotos… del projecte | Informàtica | 4t d’ESO |
Publicitat interna i externa i projecció | Informàtica | 2n d’ESO |
1- COMISSIÓ MUSICAL ALÍCIA: Profes.Un cop aprovat el projecte pel departament humanístic i per l’equip directiu vam crear una comissió de professores per coordinar-nos i anar fent el seguiment de les tasques de cada curs i cada àrea.
2- ELS GUIONISTES: 3r d’ESO. Confecció del guió a partir de l’adaptació del llibre de l’Alícia al País de les Meravelles de Carroll de l’ed. Vicens Vives. L’activitat la van dur a terme per grups i cada grup s’encarregava de confeccionar una part del guió. Es van repartir la tasca per capítols i aquesta és l’estructura que hem conservat per l’obra.
Finalitzat el treball per grups vam fer una re-agrupació de tot el guió i vam revisar-lo per tal que hi hagués coherència i continuïtat d’una part a una altra i amb alguns retocs amb acabar confegint el guió definitiu.
3- ESCENOGRAFIA I MÀSCARES: 4t d’ESO. L’alumnat de 4t d’ESO a l’assignatura de Visual i Plàstica va estar confeccionant les màscares i també alguns elements d’atrezzo que els vam demanar.
Aquest vídeo ha estat realitzat per l’alumnat de 4t que cursa l’assignatura d’informàtica.
4- MAKING OFF/ RECULL EN VÍDEOS, FOTOS…DEL PROJECTE. Informàtica. 4t d’ESO
L’alumnat que cursa l’assignatura optativa d’informàtica ha estat fent el recull de fotos i vídeos del projecte per poder confeccionar el making-off i també fer muntatges de totes les produccions i de l’evolució en la creació d’aquesta obra musical.
Aquí teniu alguna mostra del seu treball:
5- PUBLICITAT I PROJECCIÓ. 2n d’ESO. L’alumnat de 2n a l’assignatura d’informàtica han estat preparant per una banda la publicitat i per l’altra la projecció de fons que tindran durant l’obra de teatre.
La publicitat: han fet àudios amb falques de publicitat que hem penjat a la plataforma i blocs de l’escola, han fet cartells, díptics i panells per posar per l’escola anunciant el dia i l’hora que es farà l’obra, els actors i actrius principals…
La projecció: un grupet de 2n ha estat creant les projeccions de fons a partir de les pautes que els vam donar per tal de tenir un suport digital al darrera mentre s’interpreta l’obra.
6- LLETRES DE LES CANÇONS/ TRIA DE LES CANÇONS/ COMPOSICIÓ MUSICAL. 1r d’ESO.
L’alumnat de 1r d’ESO han treballat de manera coordinada a català i a música per tal de fer les lletres de les cançons i triar-les.
Primer van escollir les melodies i després van fer les lletres. També vam composar la cançó final ja que al grup hi havia dos persones que sabien força música. Aquesta peça després la vam gravar amb piano per a que poguessin cantar per sobre.
7- Tria/ càsting dels personatges de l’obra, interpretació i assajos. 1r d’ESO
Vam deixar que l’alumnat triés el personatge que volia i en cas que coincidíssim vam decidir que faríem un càsting. Però no va ser necessari ja que entre ells es van posar d’acord. Vam triar dos Alícies i dos narradors perquè són els que més paper tenien.
Aquí teniu les fotos dels personatges amb el vestuari:Aquí teniu tres escenes, un bocí, un tastet de L’ALÍCIA, EL NOSTRE MUSICAL que vam interpretar per al corresponsals francesos quan van venir a Tremp:
Aquí hi teniu una web projecte Alícia on han publicat la nostra experiència i altres més.