TALLERS D’ESCRIPTURA

rosa i poesiaA la nostra biblioteca escolar duem a terme diversos tallers d’escriptura amb l’alumnat de cicle mitjà i superior de primària.

Aquí teniu la descripció de les activitats que duem a terme.

TALLERS D’ESCRIPTURA EN PALLARÈS (grupal)
Per aquest taller necessitarem fer-ho en dos o tres sessions: la primera a la biblioteca , una altra a la classe i la última podem fer-la a la biblioteca si volem o podem per explicar els contes als companys.

• Parlem dels diferents dialectes i accents del català que existeixen i ens centrem en el pallarès.
  • Recomanem la web parlapallares.cat on hi ha un vocabulari de paraules en pallarès.
  • Fem un joc de paraules i els donem a cadascú una paraula de la capsa de paraules que pot estar en pallarès o en català estàndard i cadascú ha de trobar la seua parella.
  • Després amb la nostra parella en busquem una altra ens posem en grups de 4 per redactar un minirelat on hi ha de sortir les dos paraules en pallarès.
  • També donem a cada grup dos objectes de la capsa d’objectes que també hauran d’aparèixer en el seu relat.
  • Quan ens posem a pensar en el conte primerament ens hem de posar d’acord en el protagonista o protagonistes que volem pel nostre conte i en el tipus d’història que volem explicar ( ficció, realista, misteri …).

Teniu aquí un vídeo de com va anar amb els de 6è d’EP:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=pSVgMEk0v9Y#t=63[/youtube]

TALLER D’ESCRIPTURA EN PALLARÈS ( INDIVIDUAL)507840de15919e5b24b242dee401cfd0
Aquest taller ens pot servir d’inici per començar a fer el conte de l’Anton Navarro a l’escola.

• Expliquem algun conte de l’editorial Cambuleta, ensenyem els llibres d’aquesta editorial.
  • Fem un joc de paraules i els donem a cadascú dos paraules: una en pallarès i l’altra en català estàndard. Hauran de buscar la parella de cada una de les paraules i quedar-se finalment cadascú amb una paraula en pallarès i el seu significat en català estàndard.
  • Després ens asseurem per començar a fer el nostre conte on hi haurà d’haver la nostra paraula en pallarès més dos paraules més que siguin dels companys que ens han tocat a la vora.
  • Donarem unes pautes per escriure un conte: dissenyar bé el perfil dels protagonistes, pluja d’idees del què volem que hi surti, pensar com volem començar, quin serà el conflicte i quin serà final ( obert, tancat…).