Ens visita Rafael Vallbona, el “tastaolletes”

Vallbona 0 Laura Ortiz i Andrea Manica ( 3r d’ESO).

El passat dijous dia 28 de febrer de 2016, al col·legi Maria Immaculada de Tremp, l’escriptor Rafael Vallbona va compartir una estona literària amb els alumnes d’educació secundària. Una estona molt divertida on el periodista, escriptor i guionista de ràdio i TV va captar l’atenció de tots els alumnes gràcies a la seva actitud propera, intentant sempre treure un somriure amb les seves paraules. Va ser una autèntica caixa de sorpreses.

Des del primer moment l’escriptor del barri de Gràcia (molt orgullós de ser d’aquest barri) va quedar sorprès per la gran coneixença que els alumnes vam presentar sobre les seves obres, ja que setmanes anteriors a aquest dia, vam informar-nos i elaborar una sèrie de murals amb fotografies i amb la seva biografia.

De seguida es va produir un ambient càlid i afable, on tant els alumnes com l’escriptor vam interactuar contínuament fent preguntes que ens interessaven.

Vam poder intercanviar impressions i preguntar dubtes sobre alguna de les seves obres i de la creació de relats en general.Vallbona 3

Pels alumnes és tot un repte poder comentar el llibre amb l’autor, però també ho és pel propi autor veure com els lectors interpreten la seva obra. El fet que els alumnes puguem conèixer i conversar amb l’autor un cop llegit i treballat el llibre o la seva biografia, fa que mostrem molt més interès i motivació per la lectura. Per aquest motiu estem contents cada vegada que tenim aquesta oportunitat.  Com ell diria, “la generació actual és el futur del país.”

Es considera un “hippieflower”, un tafaner i un amant dels deserts. Escriu per ganes, peticions i recomanacions. La il·lusió de publicar un llibre és la mateixa que la del principi, sempre és un fet molt especial que viu amb molta emoció.

En un moment una de les alumnes va provocar una situació divertida, preguntant-li a l’escriptor si s’havia plantejat alguna vegada de fer monòlegs.  La veritat és que en Rafael es podria dedicar perfectament a aquest ofici, perquè vam riure durant bona part de la xerrada.

vallbona signaFinalment totes aquelles persones que volien tenir la seva signatura es van atansar a la taula amb l’escriptor.

Rafael Vallbona té una extensa producció, és l’autor d’una trentena de llibres i col·labora a El Mundo i a El Punt, entre altres mitjans de comunicació, i és professor a la Facultat de Comunicació Blanquerna de la Universitat Ramon Llull.

A continuació presentem el reportatge fet per Laia Resa i Clara Navajas:

cinema

I aquí la notícia a Pirineus TV.