TALLERS DE POESIA A LA BIBLIOTECA

Durant el mes de març i al voltant del dia mundial de la poesia ( 21 de març) hem fet tallers de poesia a la biblioteca de   l’escola.

La poesia és la “germaneta pobra” de la literatura diuen alguns autors i per això la volem reforçar i volem que els  nostres infants la sentin, l’escoltin, la recitin, la declamin, la llegeixin, l’estimin, l’escriguin…

És per això que fem aquests tallers per apropar-los a la poesia des de ben menuts.

Enguany hem fet el taller amb l’alumnat de P3, P4 i P5. S’han mostrat molt entusiastes amb l’activitat i s’han portat, com sempre, molt bé durant la sessió.No tots ho han treballat de la mateixa manera ni la mateixa poesia. Ens hem adaptat a l’edat de l’alumnat.

Aquí us deixem les poesies per si voleu treballar-les també a classe. També podreu veure les fotos de l’activitat.

PER A P3: EL CARGOL

ON VAS, CARGOL,

TAN CARREGAT ?

DUC LA CASA O EL TERRAT!

QUÈ FAS, CARGOL,

DINS EL JARDÍ?

MENJO FULLES

SOTA UN PI.

PER A P4: LA LLUNA

La lluna, tan blanca,

sembla de paper.

Té cara de pena,

i res no hi pot fer.

Penjada en el sostre com un llumener,

la lluna,

ja plora,

damunt del carrer.

PER A P5: LA MARIETA

MARIETA, VOLA, VOLA,

TU QUE PORTES CAMISOLA.

MARIETA PUJA’M AL DIT XIC

QUE ET DONARÉ UN CONFIT.

MARIETA PUJA’M AL DIT GROS

QUE ET DONARÉ UN PLAT D’ARRÒS.

MARIETA ENSENYA’M EL CAMÍ DEL CEL

QUE ET DONARÉ PA AMB MEL.