Contes per la pau

El dia 31 de gener vam celebrara l’escola el dia de la pau. Aprofitant l’esdeveniment a la bilbioteca, el dia anterior, el   30  de gener, vam contar històries relacionades amb el tema als nens i nenes de 1ri 2n d’EP. La Laura, la bibliotecària de la biblioteca pública, ens va deixar un bon sarpat de llibres relacionats amb la pau i la guerra. Vam comentar-los tots una mica i vam explicar dos històries que sempre agraden molt.

Els nens no volen la guerra i En Flon Flon i la Museta són dos històries que ens parlen de la inutilitat de la guerra, de la innocència dels infants contraposada a la fam de poder que empeny les guerres, de nens i nenes que no entenen qui és la guerra.

Són dos textos que serveixen per fer reflexionar als inffants sobre la guerra i la pau, que ens permeten parlar amb ells d’aquests conceptes i d’altres a partir d’aquests com les baralles, l’amistat, …

I ja que els teníem a la bilioteca i s’hi trobaven tant còmodes vam fer un passeig per les imatges dels contes de la maleta del projecte Pallars Lector que tenim destinada a cicle inicial. Van fer una ullada silenciosa ( com podreu veure a les fotos) al conte que li va tocar a cadascú i després havien de cercar objectes que la bibliotecària o altres alumnes anaven dient. Busqueu una finestra( quasi tothom en tenia), un barret, una casa….

Vam acabar parlant així de les il·lustracions i de la feina que feien, tant important, els il·lustradors i il·lustradores.

Després vam portar-los la maleta a l’aula de manera que en puguin disfrutar tot el curs.Tant mestres com alumnes van estar encantats de rebre-la.

Una sessió de biblioteca molt ben aprofitada!! Gràcies petits lectors per portar-vos tan i tan bé!

Aquí us deixo el video d’un bocí de la sessió:

2 comentaris a “Contes per la pau

1. Llegir es molt divertit i tambe molt important t’enfonsen ala lectura i no pots parar de gegir.a la meva germana li costa una mica pero es cuestio de practica,i teniu d’aprofitar els libres perque hi ha nens que no en tenen, i si coneixeu algu que no te diners per comprarse libres lin podeu deixar un o li podeu explicar alguna istoria.Mai oblideu la lectura.

2. Jo he vist la vostra biblioteca per internet i esta molt bé.
    Al nostre col·legi aviat tindrem una biblioteca nova, ara per ara nomes hi han prestatges a la nostra.
    Pero a la nostra els del meu curs els contes ens els llegim nosaltres…! Estaria prou be que ens en llegissin també.