Dins del pla de biblioteca de l’escola, aquest curs, hem dissenyat un model personalitzat per a cada alumne on consta el registre dels préstecs que realitza.
Utilitzem el catàleg EPERGAM per a fer consultes i informatitzar el préstec.
Dins del pla de biblioteca de l’escola, aquest curs, hem dissenyat un model personalitzat per a cada alumne on consta el registre dels préstecs que realitza.
Utilitzem el catàleg EPERGAM per a fer consultes i informatitzar el préstec.
El dia 30 és el dia de la PAU i a la nostra ZER fem activitats relacionades amb aquesta jornada. A la nostra biblioteca hem muntat una exposició dels llibres relacionats amb la PAU i els VALORS. Així tots els alumnes, aquesta setmana podran mirar-los i fer-ne la lectura.
El dimecres dia 5 ens va visitar a classe la mare de l’Alexandra. És l’única alumna d’un altre país que tenim a la classe. La seva família és romanesa i amb motiu de la celebració de la PAU, IGUALTAT i NO VIOLÈNCIA ha vingut a la classe de 2n de C. Inicial a explicar-nos algunes costums del seu país i també ens ha llegit el conte de LA BELLA DORMENT en romanès mentre la seva filla l’anava traduint al català.
Els alumnes han fet preguntes i ha estat una experiència molt positiva per a tots.
http://www.picturetrail.com/sfx/flicks/share/8994339#
Els llibres que recomanem pel cabàs viatger són:
Cada llibre porta un comentari dels alumnes destinat a altres biblioteques escolars de la Ribera per on farà ruta dins un cabàs de pauma, junt a altres llibres d’altres escoles.
Hem creat el Butlletí de la nostra biblioteca escolar amb la intenció de fer arribar a les famílies les recomanacions de lectures i llibres que els alumnes poden agafar en préstec i enllaços a webs que poden consultar des de casa.
ButlletiRecomanem BIBLIOTECABeniss desembre2013
A l’octubre CELEBREM EL MES INTERNACIONAL DE LA BIBLIOTECA
-Engeguem el BIBLIOPATI
-PRÈSTEC i lectures A CASA (Bons consells lectors)
-COM FUNCIONA LA BIBLIOTECA?
-COM BUSQUEM UN LLIBRE? Els nostres llibres preferits
-Presentem la mascota de la nostra biblioteca?
-En Tonet presenta els nous llibres.
-Els amics d’en Tonet …
Des de la Comissió de Biblioteca fem propostes i cada tutor i tutora a la biblioteca d’aula i a la biblioteca de l’escola amb els horaris establerts per a cada cicle o aula.
Consultem la GUIA DE LA BIBLIOTECA, on s’explica la classificació dels llibres i les eines de difusió de la biblioteca escolar.
Els alumnes de 2n de Cicle Inicial hem fet la cerca sobre els animals vertebrats.
1r Demanem als alumnes que portin llibres de casa sobre animals.
2n A classe entrem a la pàgina per fer la cerca de llibres
d’animals vertebrats de la nostra Biblioteca. Cada alumne surt
a fer la cerca de l’ordinador de classe per anar-se habituant.
Passos:
– xtec.cat /epergam
– Entorn biblioteca
– Consultes
– Matèria : Animals vertebrats
– Surt el llistat de llibres de què disposem
– Els anotem per anar a la Biblioteca a buscar-los
3r Anem a la Biblioteca i repassem els dos tipus de cerca:
Llibres d’imaginació i llibres a la CDU
4t Veuen que els que necessitem estan a l’apartat 5 de la CDU,
en ordre els van agafant i seuen per fer-hi un cop d’ull.
5è Tornem a classe i els afegim damunt d’unes taules amb els
llibres que han portat de casa per fer una petita exposició i
posterior consulta.
6è En una altra session busquem a Google “Animals vertebrats”
i dintre de “Imatges” entrem a un esquema senzill sobre la
definició i la classificació.
7è A partir dels cinc grups de vertebrats que veuen a l’esquema
fem cinc grups de 2 o 3 alumnes per cercar la informació de
les característiques a l’hora que dediquem a Informàtica
perquè disposem d’ordinadors per tots els grups.
8è En una fitxa, cada grup completarà la informació de la
pàgina d’Internet que els hem facilitat
9è En una altra sessió cada grup d’alumnes exposarà a la resta
les caràcterístiques del seu grup d’animals i ompliran tots
una fitxa on estaran els cinc grups.
10è Per acabar farem un mapa conceptual com a repàs i un
mural amb fotografíes d’un animal de cada classe.
Alumnes de 2n de Cicle Inicial
Tutora: Ma. Pilar Pla
Els/les alumnes de cicle superior aquest Nadal han triat un llibre d’entre
dues col.leccions de la Biblioteca de l’Escola. La finalitat que ens
havíem proposat per a aquest treball de vacances era, en primer
lloc, que disfrutessin de llegir, tot aprofitant les estones lliures.
En segon lloc, per poder-li donar també una finalitat com a reforç
de les activitats escolars, havien de fer un resum escrit, en forma
de treball, seguint unes pautes de presentació, amb una fitxa
bibliogràfica, amb una part artísitca, també aprenent a expressar
l’opinió personal…
🙄
Per aconseguir el primer objectiu, els mestres vam consensuar que era
important trobar llibres amb arguments interessants per als nois i
noies d’aquestes edats, intrigants, trepidants… I també vam
acordar quines serien les col.leccions de la nostra biblioteca que
podien donar resposta a aquestes expectatives. Es tracta del “Club
dels Set Secrets”, d’Enid Blyton i de la penya dels “Quatre
amics i mig”, de Joachim Friedrich. (Tenim previst, per a les
vacances de Pasqua, trobar altres col.leccions similars, però en
lengua castellana)
Per a aconseguir el segon objectiu vam caure en el compte que “el
que no s’avalua es devalua”… Aquesta sentència, que sempre
els mestres tenim present, significa que si volem que els alumnes
donin importància al treball que estan fent, és convenient que
posteriorment els avaluem la feina feta. Per motivar l’esforç en el
que fa referència a la part escrita del treball, amb la seva
corresponent correcció gramatical, ortogràfica i presentació
acurada, hem cregut convenient que els resultats de l’avaluació
d’aquest treball influeixin en la nota final del trimstre.
Creiem que, en part, hem aconseguit els dos objectius, ja que els alumnes
han manifestat en la seva majoria que han fruït de la lectura i els
treballs realitzats estan força bé.